تکنولوژی

محدودیت‌های جدید طرح رجیسترینگ برای مشترکان

سخت‌گیری‌های رجیسترینگ برای گوشی‌های مسافریدر حالی که وضعیت اجرای طرح رجیسترینگ در حاله ای از ابهام قرار دارد جزییات جدیدی از این طرح منتشر شده که نشان می‌دهد حتی گوشیهای مسافری مشمول اجرای این طرح می‌شوند و باید هزینه بسیار بالایی برای آنها پرداخت شود.

بنا بر این گزارش در این دسته از گوشی‌ها، مسافر هنگام وارد شدن به کشور باید برای ثبت گوشی خود، هزینه ای بیش از هزینه رسمی واردت گوشی را پرداخت کند.

همچنین طبق پیش بینی این طرح، فروشنده موظف است در آخرین مرحله (بعد از انتخاب نهایی مشتری) اجازه دهد مشتری سیم کارت در گوشی بگذارد و اصالت گوشی را استعلام کند و اگر قصد دارد همان سیم کارت را به گوشی جدید متصل کند، کد دستوری ثبت سیم کارت را ارسال کند. این کار باعث خواهد شد در صورتی که گوشی رجیستر نباشد فروشنده آن را تعویض کند.

محدودیت دیگر در طرح رجیسترینگ درمورد خرید و فروش موبایل است به نحوی که فروشنده باید درخواست فروش به سیستم رجیسترینگ پیامک کند به معنای دیگر در هنگام فروش نیز فروشنده با ارسال پیامکی اعلام می‌کد که قصد واگذاری گوشی خود را دارد.

این مراحل به این معنی است که هر سیم‌کارت برای فعال شدن در یک گوشی لازم است جزء سیم‌کارت‌های ثبت شده برای آن گوشی باشد که در نتیجه برای مواردی مانند تست یک سیم‌کارت کار پیچیده می شود.

گفتنی  است طرح رجیسترینگ موبایل پیش از این یک بار حدود ده سال با هدف حذف قاچاق از بازار اجرایی شد اما شکست خورد و صرفا هزینه‌های گزاف و دردسرهای زیادی را به خریداران موبایل در داخل کشور تحمیل کرد. 

منبع : خبرگزاری فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا