تکنولوژی

ادامه مشکلات توییتر در درآمد مالی

توییتر در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی موفق شده سه‌میلیون کاربر فعال ماهیانه جدید به جامعه آماری کاربران خود اضافه کند. با این وجود، برمبنای گزارش مالی این شرکت، سود 13 سنتی به‌ازای هر سهم از سهام این شرکت، درآمد 602 میلیون دلاری را برای توییتر رقم زده که همچنان پایین‌تر از حد انتظار است.

 این در حالی است که پیش‌بینی‌های وال‌استریت در خصوص درآمد مربوط به سه‌ماهه یادشده برای توییتر، 10 سنت به ازای هر سهم بوده تا مجموع درآمد این شرکت به 607 میلیون دلار برسد. 

به گزارش وب‌سایت Recode، توییتر در گزارش خود، از برنامه‌ریزی برای ثبت درآمد 590 تا 610 میلیون دلاری در سه‌ماهه بعدی خبر داده است. این رقم در مقابل تخمین‌های تحلیلگران مبنی بر ثبت درآمد 678 میلیون دلاری در سه‌ماهه آتی قرار می‌گیرد تا بازهم تفاوتی فاحش ثبت شود.

پس از انتشار گزارش مالی جدید توییتر، سهام این شرکت با کاهش 10 درصدی ارزش روبرو شد. 

نکته قابل توجه آنکه، در سه‌ماهه گذشته نیز توییتر نتوانسته‌بود از نقطه‌نظر درآمدی،  انتظارات وال‌استریت و دیگر تحلیلگران را برآورده سازد. با این تفاسیر باید اعتراف کرد که علی‌رغم تلاش‌های فراوان جک‌درسی، این شرکت همچنان با مشکل رشد تعداد کاربران و البته افزایش درآمد روبرو است. 

همین امر، چشم‌انداز تیره‌ای را در خصوص مدیریت دو شرکت توییتر و Square پیش روی درسی قرار خواهد داد. علاوه بر این با روند فعلی، فشارهای واردشده به اعضای هیئت‌مدیره توییتر بیشتر خواهد شد تا احتمال استفاده از گزینه‌های جدید مانند فروش این شرکت قوت گیرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا