تکنولوژی

عرضه نسخه رسمی Prisma برای اندروید

نرم‌افزار Prisma که با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر کاربر را به آثار هنری تبدیل می‌کند به‌طور رسمی برای سیستم‌عامل اندروید هم عرضه شد.

به گزارش Slashgear، این نرم‌افزار که پیش از این برای سیستم‌عامل iOS عرضه شده بود، استفاده از راهکارهایی به‌مراتب فنی‌تر از فیلترهایی که در نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام مشاهده می‌کنید را امکان‌پذیر ساخته است. پریسما با استفاده از فرایندهایی برپایه هوش مصنوعی امکان تغییر عکس برای شبیه‌شدن هرچه بیشتر آن به نقاشی‌های کلاسیک، پاپ و یا حتی کتاب‌های کمیک را فراهم می‌کند.

Prisma از زمان عرضه تاکنون، در میان 20 نرم‌افزار برتر رایگان سیستم‌عامل iOS قرار داشته و در رده چهارم نرم‌افزارهای محبوب در دسته عکس و ویدئو جای گرفته است. پیش از این، نسخه آزمایشی این‌ نرم‌افزار برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده بود اما از روز گذشته نسخه رسمی این اپلیکیشن جذاب از طریق پلی‌استور پیش روی کاربران اندرویدی قرارگرفته است. پریسما به پردازش‌های سروری برای تحلیل عکس و در نهایت اعمال فیلترهای مختلف نیاز دارد و توسعه‌دهندگان آن در تلاشند تا پشتیبانی از محتویات ویدئویی را نیز در آینده‌ای نزدیک به این نرم‌افزار اضافه کنند.

در صورتی که با دانلود این نرم‌افزار با مشکلاتی مانند عدم ذخیره تصویر پردازش‌شده روی گوشی و یا حتی ممانعت برنامه از به‌اشتراک‌گذاری تصاویر روی شبکه‌های اجتماعی روبرو شدید، در حال حاضر تنها راه‌حل موجود، ایمیل کردن عکس یادشده به آدرس ایمیل خودتان است. با این وجود، تیم توسعه‌دهندگان پریسما اعلام کرده در تلاش است تا این مشکلات را مرتفع کند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه‌های اندرویدی با مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف، عاملی اصلی بروز این مشکل بوده است. 

 

مرتبط : تبدیل عکس به نقاشی با اپلیکیشن Prisma

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا