تکنولوژی

تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر سرمایه‌گذاری IT

مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد رای‌گیری صورت گرفته برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث خواهد شد میزان سرمایه‌گذاری صنعت جهانی IT طی سال جاری میلادی کاهش یابد، زیرا شرکت‌ها در مورد وضعیت آینده بازار اطمینان کمتری پیدا کرده‌اند.

به گزارش همکاران‌سیستم، «جان-دیوید لاولاک» از تحلیلگران گارتنر در این خصوص توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم میزان سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت IT بریتانیا کاهش ۲ تا ۵ درصدی را تجربه کند». گارتنر پیش از این احتمال داده بود طی سال جاری میلادی صنعت فناوری بریتانیا با کاهش ۱.۷ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها مواجه شود.

لاولاک در ادامه گفت: «در ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود که امسال از میزان سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه جهانی IT کاهش یابد».

رای‌گیری Brexit برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تردید و عدم قطعیت در آینده بازار فناوری و اقتصاد بریتانیا و اتحادیه اروپا را به وجود آورد. بریتانیا پنجمین بازار بزرگ IT در جهان محسوب می‌شود و با این اتفاق هم‌اکنون نگرانی‌ شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ادامه فعالیت در این منطقه افزایش یافته است.

پیش از رای‌گیری Brexit گارتنر پیش‌بینی کرده بود که میزان سرمایه‌گذاری بازار جهانی IT در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته تغییر خاصی را تجربه نکند.

به گفته لاولاک نه تنها کسب‌و‌کارها سعی می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های خود را در این جریان کاهش دهند، بلکه میزان ارزش شرکت‌ها نیز کاهش می‌یابد و قیمت محصولات در بریتانیا بالا می‌رود. در این زمینه قیمت محصولات شرکت DELL طی چند هفته اخیر بیشتر شده است. همچنین، مصرف‌کنندگان توان خرید کمتری پیدا می‌کنند و این مسئله به آن معنی خواهد بود که تمایل آنها به خرید رایانه شخصی جدید کمتر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا