تکنولوژی

کشف یک حفره امنیتی جدید در رایانه‌های لنوو

یک محقق امنیتی به نام Dymtro Oleksiuk حفره امنیتی جدیدی در رایانه‌های تولیدی شرکت لنوو یافته که به نفوذگران امکان دورزدن پروتکل‌های امنیتی ویندوز را خواهد داد.

به گزارش Engadget، با توجه به تایید وجود این مشکل در یکی از لپ‌تاپ‌های سری Pavillion شرکت اچ‌پی (تولید سال 2010 میلادی) این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های بیشتری از این مشکل امنیتی رنج ببرند. 

لنوو در اظهارنظری عمومی اعلام کرده تلاش‌های مسئولان این شرکت به‌منظور برقراری تماس با Oleksiuk هنوز راه به جایی نبرده است. این شرکت همچنین احتمال داده مشکل امنیتی مورد بحث، مربوط به کدهایی باشد که از سوی شرکت اینتل در درایورهای سخت‌افزاری رایانه‌های لنوو به کار گرفته شده است. لنوو از تلاش برای برطرف کردن مشکل و عرضه یک‌ به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویژه برای حل این معضل خبر داده است. 

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که کد مشکل‌دار نه‌ به واسطه خطای انسانی، بلکه در راستای ایجاد عمدی یک راه فرار برای شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزارهای رایانه‌ای (به‌منظور دسترسی به اطلاعات مورد نیاز) ایجاد شده باشد. 

این در حالی است که در اظهارنظر لنوو نکات مبهمی هم به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، این شرکت اعلام کرده در حال بررسی هویت اصلی افشاکننده این مشکل است زیرا به عقیده مسئولان لنوو، هدف اصلی از افشای اطلاعات مربوط به این مشکل امنیتی مشخص نیست. لنوو در حالی این ادعا را مطرح کرده که پیش از این نیز بارها و بارها اخباری مربوط به وجود حفره‌های امنیتی متعدد در رایانه‌های تولیدی این برند منتشر شده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا