تکنولوژی

فیس‌بوک خبرخوان Paper را متوقف می‌کند

فیس‌بوک در تاریخ 29 جولای به طور رسمی سرویس نرم‌افزاری Paper را از دسترس کاربران خارج خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت Theverge، نرم‌افزار همراه Paper که به‌طور ویژه برای سیستم‌عامل iOS عرضه شده و تجربه‌ای متفاوت برای خواندن خبرهای شخصی‌سازی شده در قالب دسته‌بندی‌های متفاوتی از جمله خبرهای سیاسی، حوزه تکنولوژی، مرتبط با غذا و دیگر سوژه‌ها را پیش روی کاربران قرار می‌دهد در تاریخ یادشده به پایان خط خواهد رسید.

این نرم‌افزار در ژانویه سال 2014 میلادی معرفی و رنسانسی را در طراحی‌های مورد استفاده فیس‌بوک ایجاد کرد. طراحی المان‌های این نرم‌افزار توسط Mike Matas انجام شد که شرکت او یعنی Push Pop Press در سال 2011 میلادی توسط فیس‌بوک خریداری شد. Paper به علت استفاده از انیمیش‌های خلاقانه به‌منظور هدایت و راهنمایی کاربر در استفاده از این نرم‌افزار، خیلی سریع تحسین منتقدان را برانگیخت. در این نرم‌افزار، با لمس لینک مربوط به هر خبر، متن موجود در تشریح آن خبر، مانند یک نامه بازشده پیش روی کاربر قرار می‌گیرد.

با این وجود و البته برخلاف رشد فوق‌العاده فیس‌بوک و ثبت آمار 1.09 میلیارد کاربر فعال روزانه در سال جاری، Paper از دسامبر سال 2014 میلادی هیچ‌گاه در میان 1500 عنوان برتر نرم‌افزاری با بیشترین تعداد دانلود قرار نگرفته است. این نرم‌افزار هیچ‌گاه برای سیستم‌عامل اندروید عرضه نشد و جدیدترین به‌روزرسانی عرضده شده برای آن نیز به ماه مارس 2015 میلادی بازمی‌گردد. Creative Labs سازنده نرم‌افزار Paper و عناوین نرم‌افزاری مشابه نیز در ماه دسامبر به فعالیت خود پایان داد. از همان زمان، توقف سرویس Paper نیز محتمل بود و بالاخره Matas نیز این شرکت را ترک کرد.

مسئولان فیس‌بوک عنوان کرده‌اند ایده‌های مورد استفاده در Paper در دیگر نرم‌افزارها و سرویس‌های فیس‌بوک، به‌ویژه Instant Articles (راهکار ویژه بارگذاری سریع اخبار که سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد) ادغام خواهند شد.

Instant Articles المان‌های طراحی متفاوتی را از Paper به ارث برده که در میان آن‌ها می‌توان به بارگذاری سریع تصاویر و طراحی‌های شخصی‌سازی شده برای ارائه مطالب ناشران مختلف اشاره کرد.

فیس‌بوک در اظهارنظر رسمی خطاب به کاربران سرویس Paper، اینچنین عنوان کرده است:

” هدف ما از ارائه سرویس Paper، کشف المان‌های طراحی تعاملی و همه‌جانبه برای خواندن و تعامل هرچه بهتر با محتویات در شبکه فیس‌بوک است و با عرضه این نرم‌افزار، اهمیت این المان‌ها در ارائه تجربه‌ای جذاب برای کاربران را درک کردیم.”

لازم به ذکر است که نرم‌افزار Paper فیس‌بوک روز جاری از اپ‌استور اپل نیز حذف خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا