تکنولوژی

طی چهارسال واقعیت مجازی جایگزین گوشی هوشمند می‌شود

Alvin Graylin مسئول نمایندگی اچ‌تی‌سی در کشور چین معتقد است تا چهارسال آینده شاهد جایگزینی گوشی‌های هوشمند با تکنولوژی واقعیت مجازی خواهیم بود. 

به‌گزارش Mobileworldlive، Graylin در حاشیه سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل شانگهای (GSMA) از واقعیت مجازی به عنوان تکنولوژی جدیدی که پس از رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند تحول عظیمی در بازار ایجاد خواهد کرد یاد کرده است. 

این مدیر ارشد اچ‌تی‌سی معتقد است با توجه به ایجاد رکود در بازار گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های تولیدشده برپایه تکنولوژی واقعیت مجازی در بلندمدت موفقیت بیشتری را به ثبت خواهند رساند. 

او در این خصوص می‌گوید:

“سیکل پیشرفت واقعیت مجازی در مقایسه با رشد گوشی‌های هوشمند، طولانی‌تر خواهد بود. این تکنولوژی تنها به اضافه کردن قابلیت‌های لمسی (نظیر آنچه در گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم) محدود نشده و قابلیت‌های متفاوتی را در یک دستگاه واحد ادغام کرده است. قابلیت‌هایی که در نهایت امکان کنترل حس‌های مختلف کاربر را در قالب یک اینترفیس واحد فراهم می‌سازد. واقعیت مجازی، جدیدترین نسل دستگاه‌های الکترونیکی را روانه بازار خواهد کرد و در عین حال، جایگزینی مناسب برای دیگر قابلیت‌های موجود در گجت‌های الکترونیکی به‌حساب می‌آید.”

این در حالی است که اچ‌تی‌سی با تمرکز روی قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی خود یعنی Vive و البته با چاشنی سخنرانی‌های جنجال برانگیز مدیران ارشد خود، غوغای زیادی در کنگره جهانی موبایل شانگهای به‌پا کرده است. این شرکت رویداد خود را با رونمایی از فعالیت کنسرسیومی متشکل از 28  شرکت سرمایه‌گذاری مطرح جهان که سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری روی واقعیت مجازی را در دستورکار قرارداده‌اند آغاز کرد. 

Graylin در ادامه سخنرانی خود عنوان کرد تمرکز شرکت‌ها باید روی تولید محتویات ویژه برای واقعیت مجازی باشد و در این راستا، اچ‌تی‌سی نیز در حال حاضر 320 عنوان ویژه را برای هدست واقعیت مجازی خود آماده کرده و تعداد عناوین موجود برای Vive به‌زودی چهار رقمی خواهد شد. 

او در خصوص رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه نظیر سامسونگ، سونی و Oculus نیز می‌گوید:

” این شرکت‌ها چه از نظر کیفیت تجربه ارائه شده و چه از نظر تعداد عناوین تولیدی به‌هیچ وجه در سطح ما نیستند.”

 

آینده واقعیت مجازی

در حاشیه برگزاری کنفرانس یادشده، George Bloom مدیر اجرایی CBS Digital از مزایا و کاربردهای جدید  واقعیت مجازی سخن گفت که در این میان، استفاده از محتویات سه‌بعدی در کنار واقعیت مجازی که به عقیده او آینده تولیدات تلویزیونی را متحول خواهد کرد قابل توجه است. 

Bloom معتقد است صنعت تولیدات سینمایی باید استفاده بهینه‌ای از این تکنولوژی داشته باشد تا فاکتورهای تشویقی بیشتری برای جذب مخاطبان فراهم شود.  

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا