تکنولوژی

اپرا می‌گوید کم‌مصرف‌ترین مرورگر دنیاست

 هفته گذشته شرکت مایکروسافت ادعا کرد Edge بین تمام مرورگرهای اینترنتی کم‌ترین سطح از مصرف باتری را در دستگاه‌های موبایلی دارد. با این وجود شرکت توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی Opera می‌گوید مایکروسافت برای آنکه خود را برنده این رقابت معرفی کند، اندکی شتابزده عمل کرده است.

به گزارش همکارن‌سیستم، «بلازج کازمیرزاک» مدیر توسعه نرم‌افزاری Opera در این‌باره گفت: «ما هم مانند دیگر گروه‌های مهندسی از رقابت با محصولات مختلف استقبال می‌کنیم. اگر ما در آزمایش‌هایی شبیه به این شکست بخوریم، باید بگوییم که احتمالا در این آزمایش یک مشکلی وجود داشته است».

مایکروسافت در آزمایش خود برای ثابت کردن پایین بودن مصرف انرژی در مرورگر اینترنتی Edge روش خود را به طور دقیق مشخص نکرد و در مقابل Opera آزمایش‌های خودکار خود را به کار گرفت تا میزان مصرف انرژی توسط مرورگرهای اینترنی برای باز کردن سایت‌های اینترنتی محبوب را شبیه‌سازی کند.

کازمیرزاک توضیح داد: «اگر مایکروسافت واقعا می‌خواهد ثابت کند که مرورگر اینترنتی آنها بهتر از رقبا عمل می‌کند، این شرکت باید روش خود را برای انجام آزمایش مذکور به صورت شفاف بازگو کند تا مراکز مختلف بتوانند این روش را آزمایش کنند».

نتایج حاصل از بررسی جدید نشان داد آخرین نسخه مرورگر Opera که با کد ۳۹.۰.۲۲۴۸.۰ که برای مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری عرضه شده است، ۲۲ درصد بیشتر از Edge عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش می‌دهد و نسبت به مرورگر Chrome گوگل ۳۵ درصد بیشتر توان باتری را بالا می‌برد. تمامی آزمایش‌های شرکت Opera با لپ‌تاپ Yoga ۵۰۰ مبتنی بر نسخه ۶۴ بیتی سیستم عامل ویندوز ۱۰ انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا