تکنولوژی

شکایت رسمی کوالکام از Meizu روی میز قضات چینی

شرکت کوالکام به‌طور رسمی شکواییه‌ای را برعلیه Meizu تنظیم و به دادگاه‌های کشور چین ارائه کرده است. موضوع این شکایت، عدم پرداخت حق ثبت اختراع کوالکام در زمینه مالکیت استانداردهای 3G و 4G توسط Meizu عنوان شده است. 

به گزارش وب‌سایت Neowin، این اقدام اولین رودرویی علنی کوالکام با Meizu، تولیدکننده مطرح نیمه‌هادی‌ و گوشی‌های هوشمند در کشور چین است. کوالکام در بیانیه رسمی خود به تلاش برای مذاکره با میزو برپایه صلح و دوستی اشاره کرده اما تاکید دارد که این روند، کارساز نبوده و این شرکت چاره‌ای جز اقامه دعوی در مراجع قضایی و قانونی نداشته است. 

Meizu پیش از این نیز حضور در دادگاه در جایگاه متشاکی را تجربه کرده است. در سال 2007 میلادی و پس از عرضه اولین گوشی هوشمند این شرکت با عنوان M8، مسئولان Meizu به‌طور رسمی وارد کارزاری قانونی با اپل شدند. مسئولان اپل مدعی بودند میزو از طرح آن‌ها الگوبرداری و در ساخت M8 استفاده کرده است. این روند در نهایت منجر به توقف تولید M8 شد. 

در طرف مقابل، کوالکام نیز پس از مواجهه با جریمه یک میلیارد دلاری از سوی دادگاه‌های چینی و به علت آنچه عدم رعایت شرایط منصفانه در ایجاد رقابت در بازار عنوان شده به سوژه مورد بحث رسانه‌ها تبدیل شده است و حالا موضوع عدم رعایت این شرایط در بازار اروپا نیز در دست بررسی قرار دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا