تکنولوژی

پخش زنده با اپلیکیشن یوتیوب برای همه کاربران

مسئولان یوتیوب به طور رسمی و در کنفرانس VidCon از اضافه شدن قابلیت پخش زنده ویدئویی به نرم‌افزار همراه این پلتفرم خبر دادند.

به گزارش وب‌سایت DigitalTrends، در کنفرانس روز گذشته VidCON، جزئیات کاملی از تمامی فرمت‌های جدید پشتیبانی شده توسط پلتفرم ویدئویی گوگل شامل ویدئوهای 360 درجه و واقعیت مجازی ارائه شد. این در حالی است که Susan Wojcicki مدیرعامل یوتیوب بر این نکته تاکید داشت که در حال حاضر این پلتفرم، بیشترین محتوای تولیدشده از نوع ویدئوهای 360 درجه را در اختیار دارد. او همچنین از همکاری یوتیوب با بزرگ‌ترین نام‌های فعال در حوزه تولید محتوای واقعیت مجازی به‌منظور عرضه نسل جدید محتویات تصویری خبر داد.

با این وجود، جذاب‌ترین خبر برای کاربران و طرفداران یوتیوب، اضافه شدن به‌روزرسانی ویژه پخش زنده ویدئویی از طریق نرم‌افزار همراه این شرکت بود. 

در این راستا، Kurt Wilms سرپرست بخش تجربه‌های فراگیر یوتیوب، با حاضر شدن روی صحنه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه داد.

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، به‌روزرسانی جدید، رابط کاربری مشابه با آنچه در حال حاضر در سرویس پریسکوپ مشاهده می‌کنیم را به‌منظور نمایش تعاملات زنده از طریق به‌کارگیری حباب‌های گفتگو در سمت چپ صفحه‌نمایش، پیش روی کاربر قرار خواهد داد. دیگر آیکون‌های مرتبط با پخش زنده نیز شامل شمارشگر تعداد بازدید از ویدئو، شمارشگر تعداد لایک و گزینه‌ای برای جابجایی میان دوربین جلو و پشتی گوشی‌های هوشمند خواهد بود. Wilms بر این نکته نیز تاکید دارد که امکان تنظیم یک عکس به عنوان بنر ویژه پخش ویدئوهای کاربر نیز وجود دارد. 

در حال حاضر امکان استفاده از قابلیت پخش زنده ویدئویی، به طور انحصاری در اختیار برخی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب قرار دارد اما در آینده‌ای نزدیک (اگرچه هنوز زمان دقیقی اعلام نشده) این قابلیت پیش روی تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. 

این به‌روزرسانی، راهکار جدید گوگل به‌منظور رقابت با دیگر محصولات حال حاضر بازار از جمله پریسکوپ توییتر و فیس‌بوک لایو خواهد بود. فیس‌بوک لایو در حال حاضر استقبال بیشتر توسط کاربران و به‌ویژه چهره‌های مطرح و شرکت‌های فعال در حوزه تولید محتویات چندرسانه‌ای را به دنبال داشته و در این راستا حتی مارک‌زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک نیز با استفاده از سرویس لایو، ویدئوهایی را به‌طور زنده از مقر این شرکت منتشر کرده است. 

با این وجود، مسئولان یوتیوب معتقدند این شرکت از زیرساخت‌های بهتری در زمینه ارائه سرویس‌های پخش زنده ویدئویی به مخاطبان بهره می‌برد و همین امر، مزیتی رقابتی در مقابل سرویس‌های رقبا به حساب می‌آید. یوتیوب در حال حاضر از همکاری با تولیدکنندگان مطرحی بهره می‌برد که خدمات خود را از طریق سرویس‌هایی نظیر یوتیوب رد پیش روی کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این پلتفرم تحت مالکیت گوگل، منزلگاهی است برای فعالیت بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید محتویات چندرسانه‌ای تا تولیدات خود را در مقابل یک میلیارد کاربر فعال این شبکه که به‌طور متوسط، روزانه 40 دقیقه ویدئوهای این شبکه را روی دستگاه‌های الکترونیکی همراه خود مشاهده می‌کنند به نمایش بگذارند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا