تکنولوژی

قوانین جدید استفاده تجاری از پهپادها در آمریکا

اداره هوانوردی فدرال آمریکا به‌طور رسمی اولین سری قوانین عملیاتی برای هدفمندسازی و مدیریت استفاده تجاری از هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه کرد.

به گزارش وب‌سایت NPR، آنتونی فاکس وزیر حمل و نقل آمریکا این قوانین را گامی مهم در پیاده‌سازی ابداع‌های جدید برشمرده است.

در چارچوب این قوانین 600 صفحه‌ای، شرکت‌های بهره‌بردار از این پهپادها باید هر دو سال یک‌بار، آزمون‌های مشخصی را پشت سر بگذارند و در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، قرارداشتن پهپاد در جلو دید، پرهیز از پرواز روی سر افراد و جلوگیری از حرکت در شب‌هنگام را مدنظر قرار دهند. بر اساس این قوانین، حفظ فاصله 5 مایلی پهپادها از فرودگاه‌ها نیز الزامی خواهد بود.

با این حال، در صورتی که شرکت‌ها بتوانند دلایلی قانع‌کننده در خصوص توانایی مدیریت خطرات مرتبط با پرواز در شب، روی سر مردم و یا حرکت خارج از دید ارائه دهند امکان اعمال تخفیف در این قوانین وجود خواهد داشت.

Foxx در خلال برگزاری کنفرانس ویژه‌ای با حضور خبرنگاران در این باره گفت: ” خواسته ما آن است که از ایجاد تعادل و توازن میان به‌کارگیری خلاقیت و وجود امنیت اطمینان حاصل کنیم. با این تفاسیر، طبیعی است که هواپیماهای سرنشین‌دار و مردم را از آسیب‌های احتمالی پهپادها حفظ کنیم.”

Huerta، مدیر اداره هوانوردی فدرال در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره زمان آغاز استفاده تجاری از هواپیماهای بدون سرنشین عنوان نموده این آژانس در حال تعامل و رایزنی با بخش خصوصی به منظور بررسی شرایط و جوانب مختلف است اما هنوز نمی‌توان زمان دقیقی در خصوص آغاز بهره‌برداری تجاری از پهپادها عنوان کرد.

اداره هوانوردی آمریکا در حال حاضر تمامی مالکان پهپادها را ملزم به ثبت آنلاین هواپیماهای بدون سرنشین کرده و آن‌طور که توسط وب‌سایت NPR عنوان شده،  تمامی اپراتورهای پهپادهای کوچک که وزنی از 0.55 تا 55 پوند دارند باید فرایند ثبت‌ آنلاین مشخصات و آدرس خود را در دستورکار قراردهند. پس از این، شماره ثبت‌نامی،  از طرف دولت در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت که وجود آن روی بدنه پهپاد ضروری خواهد بود. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا