تکنولوژی

هک‌شدن حساب توییتر مدیرعامل سابق توییتر

مارک زاکربرگ، تنها شخصیت تابناک تاریخ سیلیکون ولی نیست که در رویارویی با نفوذگران سایبری دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالابرده و در جدیدترین مورد، Dick Costolo نیز به این مجموعه اضافه شده است. 

به گزارش وب‌سایت Recode، حساب کاربری Dick Costolo مدیرعامل سابق توییتر روز گذشته مورد نفوذ هکرهای گروه OurMine قرار گرفته است. این در حالی است که توییت‌های منتشر شده از سوی این گروه، برای مدتی کوتاه روی فید توییتر آقای مدیرعامل (سابق) قرارگرفته اما با گذشت زمان، حساب کاربری OurMine به حالت تعلیق درآمده و توییت‌های یادشده نیز حذف شدند. 

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، حساب کاربری کاستولو مستقیما هک نشده و نفوذ به آن از طریق سرویس‌های جانبی ویژه انتشار پست روی فید توییتر انجام شده است.

همان‌طور که احتمالا به‌خاطر دارید، OurMine همان گروه نفوذگر سایبری است که پیش از این حساب‌های کاربری مارک زاکربرگ در شبکه‌های اجتماعی توییتر، پینترست و لینکدین را نیز هک کرده بود. 

با استناد به اسکرین‌شات‌های منتشر شده از توییت‌های پیشین OurMine، اینچنین به‌نظر می‌رسد که هدف از اقدامات این گروه نفوذگر، تفهیم این موضوع است که کاربران باید توجه بیشتری به امنیت حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین داشته باشند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا