تکنولوژی

فیت‌بیت زمان مناسب خواب را یادآوری می‌کند

الگوهای صحیح استراحت و خواب، تاثیرات مستقیمی روی صحت و سلامت افراد دارند. در این راستا، شرکت فیت‌بیت به‌روزرسانی جدیدی را به‌منظور پیاده‌سازی روندی مشخص و کارشناسی‌شده در زمینه الگوهای مناسب خواب کاربران ارائه کرده است. 

به گزارش وب‌سایت Techcrunch، اگرچه در حال حاضر طیف وسیعی از دستبندهای سلامتی فیت‌بیت امکان رهگیری وضعیت خواب کاربران را دارند اما در قالب ویژگی جدید که “Sleep Schedule” نام‌گذاری شده، تمرکز روی کمک به کاربر در جهت رسیدن به اهداف از پیش‌ تعیین‌شده در زمینه الگوی صحیح خواب خواهد بود.

این به‌روزرسانی جدید، در پرتو همکاری با متخصصان فعال در این حوزه از جمله مایکل گرندنر از دانشگاه آریزونا، آلیسون سایبرن از دانشگاه استنفورد و مایکل اسمیت از دانشگاه جان هاپکینز پیش روی کاربران قرار گرفته است.

به گفته متخصصان پزشکی، بهره‌مندی از برنامه‌ریزی سازگار و پایدار، مهم‌ترین عامل برای بهبود وضعیت خواب کاربران به حساب می‌آید و عدم پیروی از چنین روندی، ساعت داخلی بدن شما را با اختلال مواجه کرده و در نهایت عملکرد فیزیکی و ذهنی شما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. 

با بهره‌گیری از این به‌روزرسانی جدید کاربران می‌توانند اهدافی را در خصوص الگوهای خواب و بیداری خود تنظیم کنند و در نهایت زمان خواب و بیداری خود را برپایه گزینه‌های پیش‌فرض برنامه و یا ورودی‌های شخصی‌سازی شده، برنامه‌ریزی کنند. در حالت پیش‌فرض، برنامه به شما مدت زمان مورد نیاز برای خواب شبانه را پیشنهاد می‌دهد و زمان پیشنهادی برای رفتن به تختواب و بیدارشدن را نیز مشخص خواهد کرد. علاوه بر این می‌توانید میزان استراحت و همچنین زمان‌های خواب و بیداری را شخصا و به‌طور دستی تنظیم کنید.

با پیاده‌سازی این تنظیمات، فرایند ارسال هشدار به گوشی هوشمند شما در جهت یاد‌آوری زمان خواب انجام خواهد شد و هشدار بیدارباش را نیز می‌توانید از طریق دستبند خود دریافت کنید. این در حالی است که تاریخچه عملکرد شما در پیروی از برنامه از پیش‌ تعیین‌شده نیز به‌منظور بررسی هر چه بهتر ذخیره خواهد شد.

فیت بیت تا قبل از این الگوی خواب کاربران را از طریق دست‌بندهایش در اختیار آنها قرار می‌داد به این ترتیب که در هنگام خواب وضعیت خواب را بررسی و ثبت می‌کرد و نشان میداد که چقدر خواب خوبی داشته‌اید حالا اما با امکان جدید یک قدم به جلو رفته و زمان مناسب خواب را به شما یادآور می‌شود.

این به‌روزرسانی در حالی به بازار عرضه شده که با حضور رقبای جدید و ارزان‌قیمتی مانند شیائومی Mi Band 2 (با قیمت کم‌تر از 23 دلار) رقابتی بسیار سخت و دشوار در این سطح از بازار حاکم شده است. با این تفاسیر، راهکار فیت‌بیت برای موفقیت در وضعیت کنونی، تلاش برای ایجاد تمایز در عملکرد محصولات خود است تا با ارائه قابلیت‌های برتر، توجیه بهتری برای قیمت بالای محصولات خود پیدا کند. 

Sleep Schedule در قالب به‌روزرسانی نرم‌افزار فیت‌بیت برای اندروید، ویندوزفون و iOS، در حال حاضر پیش روی کاربران قرارگرفته و سازگاری کاملی با مدل‌های Surge، Blaze، Charge HR، Alta، Charge و Flex خواهد داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا