تکنولوژی

لابی اپل و مایکروسافت برای حذف ایموجی اسلحه

در حالی که تنها سه روز تا رونمایی از نسخه نهایی Unicode 9.0  و عرضه ایموجی های نسل جدید زمان باقی مانده، مایکروسافت و اپل خواهان حذف دو اموجی  از این مجموعه جدید شدند.

به گزارش Arstechnica، مسئولان اپل و مایکروسافت به عنوان دو عضو مطرح کنسرسیوم یونیکد معتقدند به‌کارگیری ایموجی اسلحه در به‌روزرسانی جدید باید از دستور کار خارج شود. این در حالی است که نمایندگان این دو شرکت، خواهان حذف ایموجی‌های دیگری هستند که در آن نماد ورزش‌های پنج‌گانه در قالب حضور شخصی که یک هفت‌تیر در دست گرفته و در کنار سایر ورزشکاران ایستاده به تصویر کشیده شده است.

با توجه به عدم مخالفت دیگر اعضای کنسرسیوم با این پیشنهادهای مایکروسافت و اپل، آیتم‌های یادشده به جای عرضه در قالب ایموجی، به صورت نمادهای سیاه و سفید پیش روی کاربران قرار خواهند گرفت. با این وجود، شرکت‌ها همچنان در اضافه کردن این دو ایموجی به صفحه‌کلید‌های نرم‌افزاری خود مختار خواهند بود. 

این در حالی است که گوگل در حال حاضر این ایموجی ها را در نسخه آزمایشی اندروید ان خود نیز به‌کار بسته است. مارک دیویس رئیس کنسیرسیوم یونیکد عنوان کرده دلیل استفاده از این ایموجی ها، اشاره به ورزش‌های المپیکی مرتبط با این اسلحه‌ها است. 

اپل پیش از این نیز سابقه جبهه‌گیری در برابر استفاده از ایموجی های که به گفته مسئولان این شرکت، خشونت آمیز است را داشته و در این راستا، ایموجی‌هایی در قالب نمایش چاقو، اسلحه و موارد دیگر در MacOS جایی نخواهند داشت و این سیستم‌عامل، تنها قابلیت نمایش (و نه استفاده) آن‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

نسل جدید ایموجی‌ها در حالی به طور رسمی در تاریخ 21 ژوئن پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت که گوگل و مایکروسافت از همین حالا این ایموجی‌ها را در به‌روزرسانی‌ سیستم‌ عامل‌های جدید خود که در پاییز پیش رو به بازار عرضه خواهند شد، به‌کار گرفته‌اند.

 

این مطالب را هم بخوانید : 

ایموجی‌های جدید برای عرضه در سال ۲۰۱۷

گوگل برای بانوان ایموجی‌های جدید می‌سازد

احضار دختر ۱۲ ساله به خاطر ارسال ایموجی‌

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا