تکنولوژی

مردان هندی مشتریان بهتری برای خرده‌فروشی‌های آنلاین هستند

در چند سال اخیر شاهد افزایش تعداد کاربران آنلاین در کشورهای مختلف بوده‌ایم و کشور هند نیز با جمعیت آنلاینی در حدود 450 میلیون نفر در سال 2016 (بنابر گزارش Internet Live Stats) شاهد رشد 30 درصدی در مقایسه با سال پیش از آن بوده تا این رقم چیزی در حدود 35 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل دهد. 

در جدیدترین گزارش منتشر شده توسط Sokrati  (پلتفرم هوشمند بازاریابی دیجیتال) گزارشی در خصوص وضعیت جاری در حوزه تجارت الکترونیک هند و فرصت‌های موجود در زمینه خرده‌فروشی آنلاین ارائه شده که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود. اطلاعات موجود در این مطالعه مربوط به ماه‌های ژانویه و فوریه سال 2016 میلادی بوده و تنها خریدهای انجام شده از طریق رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های همراه در آن در نظر گرفته شده و فرایندهای انجام شده برپایه نرم‌افزارهای مختلف از این بررسی حذف شده است.

نکته قابل توجه آن است که، برخلاف اعتقاد عموم مبنی بر اینکه زنان در مقایسه با مردان، خریدهای بیشتری از فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌دهند، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مردان هندی 3 برابر بیشتر از زنان خرید آنلاین ثبت کرده‌اند. مردان با نرخ تبدیل 75 درصدی و با متوسط ارزش خرید (AOV) 21 درصد بیشتر در مقایسه با زنان، مشتریان بهتری هم برای خرده‌فروش‌های آنلاین به حساب می‌آیند. همان‌طور که می‌دانید در حوزه تجارت الکترونیک، نرخ تبدیل نسبت بازدیدکنندگان هدف وب‌سایت (که در نتیجه درخواست مستقیم یا هوشمندانه از طریق بازاریابان، آگهی دهندگان و تولیدکنندگان محتوا، فراتر از مشاهده و بازدید محتویات وب‌سایت می‌روند) به مجموع کل بازدیدکنندگان وب‌سایت فعال در حوزه تجارت الکترونیک است. 

در میان تمامی شهرها، دهلی با ثبت یک سوم مجموع خرید در صدر لیست بیشترین تعداد خرید آنلاین قرار گرفته است.

گزینه پرداخت پس از تحویل کالا همچنان گزینه محبوب کاربران هندی برای پرداخت هزینه خریدهای آنلاین است و دلیل این امر، نگرانی در خصوص امنیت و حریم شخصی در پرداخت با بهره‌گیری از راهکارهای آنلاین و یا به‌کارگیری کارت‌های بانکی است. در صدر پرفروش‌ترین کالاها نیز البسه و پس از آن گوشی‌های همراه قرار گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده، هر خریدار هندی به‌طور متوسط 1.2 خرید در ماه‌های ژانویه و فوریه سال 2016 میلادی انجام داده است. زیرمجموعه‌هایی مانند لوازم ورزشی و وسایل تناسب اندام بیشترین تکرار خرید را در میان تمامی گروه‌ها به خود اختصاص داده‌اند. نکته قابل توجه آنکه خریدارانی که با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر مراحل خرید را انجام می‌دهند احتمال تکرار خرید بیشتری را هم به خود اختصاص می‌دهند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا