تکنولوژی

تغییرات جدید توییتر برای کاهش محدودیت کاراکترها

در طول یک دهه گذشته، توییت‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی توییتر در قالب امکان بهره‌گیری از تصاویر، ویدئوها، هش‌تگ‌ها و دیگر المان‌های توصیفی از محدودیت 140 کاراکتری فراتر نرفته‌اند. حالا اما توییتر با تایید شایعات در وبلاگ خود از اعمال تغییراتی برای پویایی هر چه بیشتر این شبکه اجتماعی خبر داده است. 

توییتر در وبلاگ خود می‌نویسد :

” در ماه‌های پیش رو تغییراتی را به‌منظور ساده‌سازی هر چه بیشتر توییت‌ها اعمال خواهیم کرد که به‌روزرسانی المان‌ها و فاکتورهای لحاظ شده در محدودیت 140 کاراکتری نیز از جمله آن‌ خواهد بود. به عنوان مثال، منشن کردن افراد با هندل یعنی نوشتن  @names در پاسخ‌ها و یا ضمیمه‌های چندرسانه‌ای (مانند عکس‌ها، تصاویر متحرک، ویدئوها و نظرسنجی‌ها) از این پس در زمره کاراکترهای شمارش شده قرار نخواهند گرفت.”

توییتر همچنین می‌گوید که به زودی  با پاسخگویی به یک توییت، @names در شمارش 140 کاراکتری لحاظ نخواهد شد. این امر، مکالمات را در توییتر ساده‌تر و سرراست‌تر خواهد کرد و نیازی به خلاصه کردن و حذف کلمات در جهت انتقال مفاهیم نخواهد بود.

بر اساس اعلام توییتر  با اعمال تغییرات جدید، هنگامی که ضمیمه‌هایی مانند عکس‌ها، تصاویر متحرک، ویدئوها، نظرسنجی‌ها و یا توییت‌های نقل قولی را به کار می‌برید، محتویات چندرسانه‌ای از دسته‌های یادشده در محدودیت کاراکتری توییت شما لحاظ نخواهد شد. به این ترتیب، فضای بیشتری برای استفاده از کلمات باقی خواهد ماند.

همچنین  با پیاده‌سازی به‌روزرسانی جدید، امکان استفاده از دکمه ری‌توییت یا توییت مجدد، در قسمت توییت‌های شخصی شما فراهم خواهد شد تا بتوانید به‌سادگی به بازتوییت و یا نقل از توییت خود در جهت انعکاس بهتر احساس و مفاهیم بپردازید. 

پایان حیات @

 تغییرات جدید، به ساده‌سازی هر چه بیشتر قوانین موجود در پیرامون توییت‌هایی که با نام کاربری آغاز می‌شوند کمک خواهد کرد. با این تفاسیر، در ساختار جدید، توییت‌های تازه‌ای که با نام کاربری آغاز می‌شوند به دست تمامی دنبال‌کنندگان حساب کاربری شما خواهند رسید. در واقع این امر به آن معنا خواهد بود که دیگر نیازی به استفاده از علامت قراردادی @ که در حال حاضر توسط کاربران به منظور انتشار وسیع توییت‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد نخواهد بود. در صورتی که قصد دارید پاسخی خاص توسط تمام دنبال کنندگان شما مشاهده شود می‌توانید از قابلیت بازتوییت استفاده کنید تا این سیگنال به مخاطبین ارسال شود که قصد شما، دیده‌شدن گسترده‌تر پیغام است. 

توییتر عنوان کرده این به‌روزرسانی در چند ماه آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد اما در روز جاری این خبر را به‌منظور آگاه‌سازی کاربران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری مختلف منتشر کرده است. به بیان دیگر، از آنجایی که این به‌روزرسانی جدید تغییر گسترده‌ای بر اکوسیستم توییت‌ها ایجاد خواهد کرد توییتر با انتشار پیش از موعد خبر به‌روزرسانی، این فرصت را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری صدها هزار محصول که بر پایه رابط برنامه‌نویسی توییتر منتشر شده‌اند داده تا خود را با سیاست‌های جدید همگام سازند. 

توییتر در پایان نیز عنوان داشته علاوه بر به‌روزرسانی‌های یادشده، برنامه‌هایی برای بهره‌وری هر چه بیشتر کاربران از توییت‌های منتشر شده در قالب این شبکه اجتماعی در نظر دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا