تکنولوژی

دستبند فیت‌بیت ضربان قلب را اشتباه محاسبه می‌‌کند

مدت‌هاست که کاربران دستبندهای سلامتی شرکت فیت‌بیت به ویژه مدل‌های Surge و Charge HR مدعی هستند که محصولات این شرکت نتوانسته عملکرد لازم در نمایش صحیح اطلاعات مربوط به ضربان قلب را ارائه دهد. 

به تازگی محققان دانشکده پلی‌تکنیک دانشگاه ایالت کالیفرنیا در تحقیقات خود به بررسی اطلاعات خروجی از دستبندهای سلامتی یادشده پرداخته‌اند تا در مقایسه با صدها هزار مرتبه ارزیابی خروجی ثبت شده از دستگاه الکتروکاردیوگرام، میزان دقت این محصولات فیت‌بیت را ارزیابی کنند. 

در این راستا، محققان به بررسی ضربان قلب افراد در دامنه وسیعی از فعالیت‌های بدنی در سطوح کم، ملایم و شدید پرداختند و در کمال تعجب، خروجی این آزمایش حکایت از ثبت متوسط تفاوت 15.5bpm در Charge HR و ثبت متوسط تفاوت 22.8bpm در Surge (در مقایسه با مقدار واقعی تعداد ضربان قلب) داشت. با این تفاسیر، محققان به این نتیجه رسیدند که دستنبندهای سلامتی فیت‌بیت نمی‌توانند منبع قابل اعتمادی برای اندازه‌گیری میزان ضربان قلب کاربران باشند و به‌طور متوسط حاشیه خطای 19.2bpm در این دستگاه‌ها ثبت خواهد شد. 

Edward Jo دارای مدرک دکتری و از افراد حاضر در این تحقیقات در تشریح نتایج این بررسی می‌گوید:

” سیستم Pure Pulse در دستنبندهای سلامتی فیت‌بیت نمی‌تواند در فعالیت‌های بدنی حد متوسط تا شدید به خوبی میزان ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری کند و از همین رو نمی‌توان از آن به عنوان منبعی قابل اعتماد برای تخمین میزان ضربان قلب استفاده کرد.”

این در حالی است که فیت‌بیت بارها و بارها توسط طیف گسترده‌ای از کاربران محصولات خود، از ورزشکاران حرفه‌ای تا افراد عادی به علت ارائه نتایج ضعیف در محصولات، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. در ژانویه 2016 دادخواست ارائه شده به دادگاه، از ثبت عدد 82bpm در Charge HR فیت‌بیت حکایت داشت و این در حالی است که بنابر ادعای فرد شاکی، میزان ضربان قلب او 160 تپش در هر دقیقه بوده است.

فیت‌بیت هنوز هیچ پاسخی در خصوص نتایج این تحقیق و یا آمار روز افزون شکایات کاربران از محصولاتش منتشر نکرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا