تکنولوژی

سهامدار اروپایی سرآوا به بورس می‌رود

شرکت سرمایهگذاری پامگرنت « Pomegranate »، شریک  اروپایی سرآوا، موفق به جذب ۶۰ میلیون یورو سرمایه جدید از ده‌ها سرمایهگذار اروپایی شد و به زودی عرضه عمومی اولیه سهام (IPO)  خود را از طریق بورس انجام خواهد داد.

شرکت سرمایهگذاری پامگرنت در سال ۲۰۱۴ به منظور سرمایهگذاری در بازار رو به رشد مصرف کنندگان اینترنت ایران توسط گروهی از سرمایه گذاران کارآفرین اروپایی تحت قوانین اتحادیه اروپا در سوئد تاسیس شده است. پامگرنت در حال حاضر متشکل از بیش از ۲۰۰ سرمایه گذاراست که عمدتا از کشورهای سوئد، اتریش، سوییس، انگستان و اروپای شرقی و مرکزی هستند و سهام آن را در عرضه خصوصی خریداری کردهاند.

سرمایهگذاری عمده  پامگرنت در ایران از طریق افزایش سرمایه و خرید بخش اندکی از سهام در سرآوا انجام گرفتهاست که در نتیجه آن سهام پامگرنت از ۹.۶ درصد به ۱۵ درصد افزایش مییابد. پس از این سرمایهگذاری مالکیت عمده سرآوا همچنان در اختیار سهامدارن ایرانی است و سهام هیچیک از شرکتهایی که سرآوا در آنها سرمایهگذاری کرده نیز به پامگرنت منتقل نمیشود. طرف اروپایی همچنین متعهد به انتقال دانش و تجربه فنی و مدیریتی برای تحقق این مشارکت شده است.

گفتنی است سرآوا با جذب این سرمایه جزو شرکتهای پیشرو بخش خصوصی است که موفق شده اعتماد سرمایهگذاران خارجی برای ورود به بازار فناوری ایران را جلب کند. سرآوا باور دارد که موفقیت شریک اروپایی در عرضه سهام به بازارهای جهانی ضمن ایجاد شفافیت بیشتر این شرکت در تعامل با کارآفرینان ایرانی، فرصتهای رشد بازار فناوری ایران را بیش از پیش برای سرمایهگذاران و کارآفرینان بینالمللی نمایان خواهد کرد.

منبع : روابط عمومی سرآوا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا