تکنولوژی

ایلان ماسک در جنگ با خودروهای بنزینی

خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند شاید مورد پسند ما نباشند اما فعلا انتخاب دیگری هم نداریم اما ایلان ماسک(مدیرعامل تسلا موتورز) نظر دیگری دارد. او معتقد است ما باید امروز با خودروهایی که از سوخت فسیلی مصرف می‌کنند مبارزه کنیم تا این صنعت برای همیشه نابود شود و سوخت‌های پاک جای آن را بگیرند.

ایلان ماسک می‌گوید رابطه و لابی‌هایی که میان کارخانه‌های نفتی و سیاستمداران وجود دارد اجازه نمی‌دهد تا این صنعت آلودگی را کاهش دهد. همچنین مدیرعامل تسلا اعتقاد دارد باید مالیات سنگینی برای تولیدکنندگان دی‌اکسیدکربن در نظر گرفته شود تا همه کارخانه‌ها به سمت تولید خودروهای برقی بروند.

ایلان ماسک می‌گوید استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی عوارض بسیار سنگینی دارد. تک‌تک خودروهای بنزینی برای طبیعت مضر هستند و با گرفتن مالیات بیشتر به دلیل تولید دی‌اکسیدکربن می‌توان آنها را مجاب کرد تا خودروی برقی تولید کنند زیرا مردم هم به این خودروها علاقه‌مند هستند اما سیاستمداران در واشنگتن راه ساده‌تر را انتخاب کرده‌اند و با استفاده از لابی‌های خود پول کلان به جیب می‌زنند.

باید امیدوار باشیم تا جهان به سمت انرژی‌های پاک برود و استفاده از خودروهای برقی فراگیر شود. همچنین امیدواریم این خودروهای بی‌نظیر مانند تسلا با قیمت‌های مناسب به ایران هم راه پیدا کنند و مورد استقبال مردم قرار بگیرند. همچنین اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا