تکنولوژی

تیم کوک با رهبران چین دیدار می‌کند

 به دنبال سقوط قابل توجه قیمت سهام اپل و آنچه که کاهش فروش آیفون در چین عنوان می‌شود تیم کوک مدیرعامل اپل تصمیم گرفته به چین سفر کند و با رهبران این کشور به مذاکره بنشنید.

بر اساس اعلام رویترز تیم کوک می‌خواهد هم با با مدیران ارشد دولتی چین و هم با رهبران حزب کمونیست دیدار کند و مجموعه‌ای از مشکلات این شرکت را با آن ها در میان بگذارد. از جمله آن‌ها کاهش فروش آیفون در این کشور و از دست دادن کنترل نشان تجاری iPhone در چین است.

یک هفته قبل و بعد از آنکه اپل گزارش فصل مالی خود رامنتشر کرد نشان از کاهش فروش 26 درصدی در چین را می‌داد. این موضوع باعث تلاطم بزرگی در بازار اپل شد و سهام آن به شدت سقوط کرد و حتی یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ و مشهور اپل یعنی کارل آیکان تمام سهام خود را در این شرکت فروخت. آیکان گفته بود که نگران به هم خوردن بیشتر رابطه چین و اپل در آینده است.

اپل همچنین اخیرا مجبور به مسدود کردن سرویس iBook و iTunes خود در چین شده و این به دستور وزارت مطبوعات و رسانه‌های این کشور صورت گرفته است. یک نشریه هنگ‌کنگی نوشته است که یکی از دلایل اصلی محدودیت‌های اخیر علیه اپل ا نتشار فیلم ممنوعه Ten Years است که هنگ کنگ را در سال 2025 به تصویر می‌کشد. محدودیت‌ها تنها مدت زمانی کوتاه قبل از حضور این فیلم در iTunes هنگ کنگ به وجود آمد و این نشان میداد مقامات چینی از اینکه این فیلم حتی در فروشگاه اینترنتی اپل در هنگ کنگ قراربگیرد هم ناخشنودند.

اپل یکی از هشت شرکت بزرگی است که به شکل گسترده در صنعت چین نفوذ کرده و در آنجا سرمایه گذاری‌های کلان انجام داده است. آی بی ام ، کوالکام و مایکروسافت نیز در این لیست هشت شرکت قرار دارند. 

 

مرتبط :‌

دیدار از رازآلودترین کارخانه اپل در چین 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا