تکنولوژی

نفوذ به اسپاتیفای و درز اطلاعات کاربران این سرویس

وب‌سایت Techcrunch در جدیدترین خبر منتشر شده، از درز اطلاعات شخصی مرتبط با حساب‌های کاربری کاربران سرویس‌دهنده اسپاتیفای خبر داده که در قالب آن، اطلاعات این افراد از جمله ایمیل، نام کاربری، گذرواژه، نوع حساب کاربری و جزئیات دیگر در وب‌سایت Pastebin قرار گرفته است. اگرچه اسپاتیفای عنوان کرده هیچ نفوذی به سرویس‌های این شرکت انجام شده اما تماس وب‌سایت Techcrunch با کاربرانی که مشخصاتشان درز شده حکایت از آن دارد که انتشار غیرقانونی اطلاعات این افراد از چند روز پیش آغاز شده است.

کاربران یادشده عنوان کرده‌اند در چند روز اخیر شاهد تغییر در لیست آهنگ‌های پخش شده و یا تنظیمات حساب کاربری خود بوده‌اند و حتی برخی عنوان کرده‌اند حتی در هنگام پخش موسیقی، به‌طور خودکار از حساب کاربری خود بیرون رانده شده‌اند و در هنگان تلاش برای ورود مجدد، با پیغامی مبنی بر تغییر آدرس ایمیل ثبت‌شده برای حساب کاربری خود شده‌اند.

متاسفانه با توجه به استفاده کاربران از گذرواژه‌های یکسان در وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، برخی کاربران از نفوذ غیرقانونی دیگران به حساب‌های کاربری بهره‌مند از گذرواژه‌های یکسان، نظیر فیس‌بوک، اوبر، اسکایپ و حتی سرویس‌های آنلاین بانکی خبر داده‌اند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا