تکنولوژی

پیش‌بینی Credit Suisse از سال رویایی پیش روی اینستاگرام

پس از نهایی شدن روند خرید اینستاگرام (با قیمت 1 میلیارد دلار در سال 2012) توسط فیس‌بوک، مدیران این شبکه اجتماعی انتقادهای زیادی را تحمل کردند اما به‌نظر می‌رسد هر چه از تاریخ یادشده فاصله می‌گیریم، خرید جنجالی سال 2012 مدیران فیس‌بوک به محصولی پربارتر برای این شرکت تبدیل می‌شود. در جدیدترین گزارش منتشر شده در این زمینه، تحلیلگران Credit Suisse موسسه معتبر تحلیلگر مسائل مالی اعلام کرده‌اند تنها در سال جاری میلادی، درآمد فیس‌بوک از سرویس به‌اشتراک‌گذاری عکس یعنی اینستاگرام، بیشتر از هزینه‌ای خواهد بود که این شرکت برای خرید استارت‌آپ یادشده تقبل کرده است. در این گزارش، ریز درآمدهای پیش‌بینی شده فیس‌بوک از اینستاگرام، اینچنین ذکر شده است:

” پیش‌بینی ما اینگونه است که فیس‌بوک درآمد 572.5 میلیون‌دلاری و 3.2 میلیارد دلاری را به‌ترتیب در اولین سه‌ماهه سال 2016 میلادی و در پایان سال 2016 میلادی از اینستاگرام کسب خواهد کرد.”

این تیم تحلیل‌گر، از اینستاگرام و پرمیوم ویدئو به عنوان محرکه‌های اصلی در زمینه افزایش درآمدهای حاصل از تبلیغات در محیط دسکتاپ و دستگاه‌های الکترونیکی همراه یاده کرده‌اند. 

“چشم‌انداز موجود از درآمدهای تلفیقی تبلیغاتی به ارزش 5.24 میلیارد دلار (در سه ماهه اول سال 2016 میلادی) در واقع انعکاسی است از درآمدهای 573 میلیون دلاری و 260 میلیون دلاری که به ترتیب از اینستاگرام فیس‌بوک و محصول تبلیغاتی دیگر یعنی پرمیوم ویدئو بدست خواهد آمد.” 

استفن جو، سرپرست تیم تحلیل‌گر Credit Suisse معتقد است در آینده‌ای نه‌چندان دور، تبلیغات تلویزیونی هم می‌توانند به اینستاگرام منتقل شوند. او در این خصوص می‌گوید:

” برخی از شرکت‌های بزرگ و فعال در زمینه تبلیغات، این امکان را بدست آورده‌اند که تبلیغات ویدئویی ویژه‌ روی اینستاگرام را با مدت زمان پخش 60 ثانیه (در مقابل 30 ثانیه‌ای که تا پیش از فوریه 2016 امکان‌پذیر بود و البته در مقابل محدودیت 15 ثانیه‌ای برای کاربران) خریداری کنند تا با بهره‌گیری از این راهکار، به برندهای بزرگ کمک کنند تبلیغات خود را از تلویزیون به اینستاگرام انتقال دهند.”

بد نیست بدانید هنگامی که فیس‌بوک استارت‌آپ اینستاگرام را خریداری کرد، تعداد کاربران این شرکت به سختی به 30 میلیون می‌رسید اما بنابر گزارش‌های منتشر شده در سپتامبر 2015، تعداد کاربران فعال ماهیانه این شبکه اجتماعی اکنون به 400 میلیون رسیده تا حتی بر آنچه در قالب شبکه اجتماعی بزرگی نظیر توییتر مشاهده می‌کنیم نیز پیشی بگیرد. نکته جالب اینکه قسمت اعظمی از افزایش اخیر تعداد کاربران اینستاگرام، در خارج از ایالات متحده آمریکا رقم خورده است.  

مسئولان اینستاگرام در جدیدترین پست منتشر شده در وبلاگ اختصاصی این شبکه اجتماعی، روند رشد و توسعه آن را اینچنین ارزیابی کرده‌اند:

” جامعه مجازی ما توسعه فراگیر در قالب ترکیب جهانی کاربران را شاهد بوده تا در حال حاضر چیزی بیش از 75 درصد از کاربران ما را افرادی که خارج از ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند تشکیل دهند. در میان 100 میلیون کاربری که اخیرا به اینستاگرام پیوسته‌اند، بیش از نیمی از آن‌ها در اروپا و آسیا زندگی می‌کنند. کشورهایی که بیشترین اینستاگرامرها را به جامعه ما اضافه کرده‌اند شامل برزیل، ژاپن و اندونزی هستند.”

علی‌رغم این تفاسیر، سیاست جدید اینستاگرام در پیاده‌سازی الگوریتم جدید، به منظور تغییر نمایش محتویات مورد نظر کاربران، در صورتی که جایگاهی در میان اینستاگرامرها پیدا نکند ممکن است نتایج ناگوار مانند مهاجرت کاربران به پلتفرم‌های جایگزین مانند اسنپ‌چت را به دنبال داشته باشد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا