تکنولوژی

اپل با بی‌ام‌دبلیو و دایملر به بن‌بست رسید

اگرچه شرکت اپل هیچ‌گاه به‌طور رسمی فعالیت در زمینه طراحی و تولید خودروی الکتریکی و نیمه خودران خود (با عنوان پروژه تیتان) را تایید نکرده اما در صورتی که شایعات منتشر شده در این زمینه را درست ارزیابی کنیم، به‌نظر می‌رسد این شرکت باید به دنبال همکاری با یک شرکت خودروساز نه‌چندان معتبر به منظور ورود به بازار چالش‌برانگیز و البته وسوسه کننده تولید خودرو باشد.

بر اساس جدیدترین خبرهای منتشر شده در نشریه آلمانی Handelsblatt، بی‌ام‌دبلیو و دایملر از ادامه گفتگوها به منظور همکاری با اپل در زمینه طراحی و تولید خودروی جدید این شرکت منصرف شده‌اند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، اپل خواستار طراحی خودروی جدید برپایه سرویس‌های ابری خود بوده اما شرکت‌های خودروساز آلمانی معتقدند محافظت از داده‌های مشتریان، فاکتوری اساسی در استراتژی این شرکت‌ها به حساب می‌آید.

بر اساس اعلام این مجله آلمانی، گفتگوهای مقامات اپل با مسئولان بی‌ام‌دبلیو، سال گذشته متوقف شده و این در حالی است که گفتگو با دایملر (تولید کننده مرسدس بنز)، اخیرا به بن‌بست خورده است. در سال گذشته میلادی، تیم‌کوک مدیرعامل اپل شخصا از مقر اصلی شرکت بی‌ام‌دبلیو در مونیخ بازدید کرد و مدیران ارشد این شرکت نیز بازدیدی از کارخانه این شرکت خودروساز آلمانی در لیپزیک محل تولید خودروی الکتریکی i3 داشتند.

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، مذاکرات اپل همچنان با شرکت خودروساز کانادایی-اتریشی Magna پابرجا است و احتمال به توافق رسیدن طرفین نیز وجود دارد. اخیرا گزارشاتی نیز در خصوص راه‌اندازی یک آزمایشگاه سری توسط اپل در شهر برلین نیز به گوش رسیده که عنوان شده تیمی از 15 تا 20 مهندس ارشد از شرکت‌های خودروساز آلمانی در آن مشغول به کار شده‌اند.

لازم به ذکر است که علاوه بر به‌کارگیری این راهکارها، اپل در آمریکا نیز به دنبال به‌خدمت گرفتن مدیران اجرایی فعال در حوزه خودروسازی است. این شرکت به‌تازگی کریس پوریت، مدیر ارشد سابق بخش مهندسی شرکت تسلا را به کار گرفته و این در حالی است که چیزی در حدود چهارماه پیش، استیو زادسکی، سرپرست پروژه تیتان شرکت اپل را ترک کرده بود. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا