تکنولوژی

اپل یک تن طلا از بازیافت محصولاتش استخراج کرد

 اپل در جدیدترین گزارشی که در خصوص نتایج اجرای برنامه بازیافت محصولات الکترونیکی خود منتشر کرده از بدست آمدن چندین هزار کیلوگرم فلز از گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های بازیافتی در این شرکت خبر داده است. در سال 2015 میلادی، این شرکت موفق به بازیافت 999.71 کیلوگرم طلا، 2999.1 کیلوگرم نقره، 19994 کیلوگرم سرب، 10478000 کیلوگرم فولاد، 85975.71 کیلوگرم کبالت و 6088280 کیلوگرم پلاستیک شده است. 

ارزش طلای استخراج شده از این طریق 40 میلیون دلار برآورد شده است. 

این در حالی است که برخی از مواد بازیافت شده مانند سرب، در صورتی که وارد منابع تهیه آب شهری شوند می‌توانند تهدیداتی جدی برای سلامتی به حساب آیند. اپل برنامه‌های جدیدی هم به‌منظور بهبود فرایند بازیافت محصولات الکترونیکی دارد تا با بهره‌گیری از روبات لیام بتواند مقادیر مرتبط با مواد بازیافتی بدست آمده را در مقایسه با شرایط حاضر، به مراتب افزایش دهد.

برنامه بازیافت اجرا شده توسط شرکت اپل در مرکز فعالیت‌هایی قراردارد که این شرکت به‌منظور حفظ محیط زیست و البته ایجاد چهره‌ای مثبت از شرکت خود، در دستورکار قرار داده است. با توجه به فروش چیزی در حدود 24 میلیون دستگاه آیفون در هر ماه، طبیعی است که محصولات این شرکت حجم زیادی از ضایعات الکترونیکی تولید شده را به خود اختصاص دهند.

اگرچه تیم‌کوک مدیرعامل این شرکت همواره از تلاش‌های انجام شده در جهت استفاده مجدد از مواد بازیافتی خبر داده اما منتقدان سیاست‌های اپل معتقدند طراحی و مونتاژ سخت‌افزارهای تولیدی اپل، فرایند تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی این شرکت را به مراتب دشوارتر ساخته‌ تا مشتریان این شرکت هیچ راهی به جز دورانداختن گوشی‌ها و تبلت‌های معیوب خود نداشته باشند. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا