تکنولوژی

آیفون ۷ یک محصول انقلابی نخواهد بود

در حالی که همه انتظار دارند آیفون ۷ که قرار است پاییز امسال عرضه شود یک تغییر بزرگ در سری گوشی‌های اپل ایجاد کند اما  یک تحلیل‌گر مشهور بازار اپل معتقد است که اتفاق بزرگ درباره آیفون نه امسال بلکه در سال آینده رخ خواهد داد. 

 Ming-Chi Kuo تحلیل‌گر مشهور اپل  نخستین کسی بود که تولید آیفون ۴ اینچی را پیش‌بینی کرد چیزی که هفته پیش اپل با عنوان iPhone SE معرفی کرد و نشان داد که این پیش‌بینی درست بوده است.   او در تازه‌ترین پیش‌بینی خود حالا معتقد است که استفاده از صفحه نمایش AMOLED و پشتیبانی از شارژر بی‌سیم،  تغییرات بزرگی است که نه امسال بلکه در آیفون سال آینده  اتفاق خواهد افتاد و از این جهت آیفون به گوشی گلکسی Edge  سامسونگ شباهت پیدا خواهد کرد.

نکته عجیب در پیش‌بینی این تحلیل‌گر این است که همه انتظار دارند در پاییز امسال آیفون جدید اپل که احتمالا iPhone 7 نام خواهد داشت تغییرات عمده‌ای را در این محصول محبوب اپل ایجاد کند  اما بر اساس این تحلیل، iPhone 7 نیز ساختاری مشابه آیفون‌های قبلی خواهد داشت و از یک تغییر انقلابی و بزرگ در آن خبری نخواهد بود. 

در همین حال این تحلیل‌گر دو سناریو برای آیفون انقلابی که احتمالا سال آینده ( 2017 ) عرضه می‌شود، پیش‌بینی کرده است. بر اساس سناریوی اول اپل یک آیفون ۴.۷ اینچی با صفحه نمایش TFT LCD در کنار یک آیفون ۵.۸ اینچی با صفحه نمایش AMOLED عرضه خواهد کرد. در سناریوی دوم اپل در کنار عرضه این دو،  یک آیفون ۵.۵ اینچی با صفحه نمایش TFT LCD هم عرضه می‌کند. 

به گفته وی در صورتی که سفاش تولید صفحه نمایش AMOLED با مشکلی روبه رو نشود سناریوی نخست محتمل‌تر خواهد بود و به این شکل صفحه نمایش AMOLED با اندازه ۵.۸ اینچی جایگزین صفحه نمایش ۵.۵ اینچی TFT LCD خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا