استارتاپ

راز موفقیت استارت آپ BOX چیست؟

 در سال 2014 شرکت خدمات ابری Box آمارهای مالی خود را منتشر کرد بسیاری مبهوت شدند.

هر چند این شرکت به شکل سریعی رشد کرده بود ا ما در ازای هر یک دلار درآمد، مبلغ 2.50 دلار هزینه کرده بود به معنای دیگر تنها هزینه مارکتینگ و فروش این شرکت با کل درآمد آن برابری می‌کرد.

مدل تجاری این شرکت پرسش‌های زیادی را برانگیخته بود به طوری که مارک کیوبان به آن « خانه وحشت» می‌گفت که اگر او آن را اداره می‌کرد قطعا خرد و خاکستر می‌شد.

سرمایه‌گذاران آنقدر نگران این بودند که آیا Aaron Levie مدیرعامل 31 ساله آن تجربه کافی برای هدایت یک شرکت حاضر در بازار سرمایه را دارد که حضور آن را در بورس برای مدت یک سال به تعویق انداختند.

دوسال بعد از این اما آرون به همه نشان داد که بدگمانی‌ها به او اشتباه بوده است. تجارت Box به شکل قابل توجهی رشد کرده و درآمد آن برای اولین بار از مرز 300 میلیون دلار گذشت. همچنین قیمت سهام آن نیز هفته قبل 12 درصد رشد کرد و حالا همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آن به خوبی جبران شده است.

Aaron Levie می‌گوید: این ‌آمار و ارقام نشان دهنده آن است که نگاه ما در انتخاب این مدل تجاری درست بوده است.

بدگمانی‌های اشتباه

سرمایه‌گذاران اخیرا به Box علاقه زیادی نشان می‌دهند. در کنار درآمد 300 میلیون دلاری این شرکت از گردش مالی مثبتی برخوردار شده است و این یعنی هسته اصلی تجارت این شرکت به درآمدزایی رسیده است. این چیزی است که برای وال استریتی ها بسیار مهم است.

حالا هزینه فروش و مارکتینگ شرکت Box  به 68 درصد کل درآمد آن کاهش پیدا کرده که هر چند هنوز بالاست اما به متوسط 40 تا 50 درصدی  شرکتهای نرم‌افزاری صنعت خدمات ابری بسیار نزدیک شده است. این شرکت در طی فصل اخیر قراردادهای جدیدی از جمله با AIG و Home Depot منعقد کرده و تنها 3 درصد مشتریانش را در این مدت از دست داده که یک رکورد و بسیار پایین‌تر از متوسط صنعت ( 7 تا 10 درصد ریزش مشتریان ) است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا