تکنولوژی

ویکی‌پدیا را به زودی گوش ‌خواهیم داد

ویکی‌پدیا واقعا برای تمام مردم جهان است و حالا برای کسانی که مشکل بینایی دارند هم راه‌ حل دارد. به لطف یک پروژه منبع‌باز به‌زودی ویکی‌پدیا متن را به صدا تبدیل می‌کند تا کسانی که مشکل بینایی دارند هم از این دایرةالمعارف آنلاین استفاده کنند.

به احتمال زیاد سال آینده این نسخه از ویکی‌پدیا به بازار عرضه می‌شود و از زبان‌های انگلیسی، سوئدی و عربی پشتیبانی خواهد کرد.

اگر زبان سوئدی برای شما سوال شده است، دلیل آن ساختن این سرویس در استوکهلم است. این پروژه سوئدی اواسط سال 2017 آماده می‌شود و ویکی‌پدیا هم آن را روی سرورهای خود قرار می‌دهد.

از آنجا که این پروژه منبع باز است نه تنها در ویکی‌پدیا بلکه تمام نرم‌افزارها می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. مدیر این پروژه گفت که امیدوار است مردم از این پروژه برای خواندن تمام وب‌سایت‌ها استفاده کنند و زبان‌های این پروژه در آینده گسترش پیدا خواهد کرد اما تمرکز آنها فعلا روی زبان سوئدی است. بیش از 280 زبان در دنیا وجود دارد که رسیدن به همه آنها کار ساده‌ای نیست اما این پروژه ارزش منتظر بودن را دارد.

موضوع بسیار مهم درباره این پروژه جدید کیفیت بسیار خوب صدا است و همچنین طبیعی بودن آن که تا حد امکان صدای رباتی نداشته باشد. برای گرفتن اطلاعات بیشتر فعلا باید منتظر باشیم.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا