تکنولوژی

امتیاز پایین به تعمیر گلکسی اس7

برای کسانی که علاقه دارند ببینند داخل گلکسی اس7 به چه شکل است، iFixit این گوشی‌هوشمند را برای شما باز کرده است. iFixit وب‌سایتی است که تقریبا تمام دستگاه‌های جدید را باز می‌کند و راجع به داخل آنها نظر می‌دهد. در مورد گلکسی اس7 این وب‌سایت امتیاز بسیار کمی را به پرچمدار جدید سامسونگ داده است. مدل قبلی سامسونگ یعنی گلکسی اس6 هم به گفته iFixit تعمیر آن ساده نیست.

ابتدا با حرارت دادن به بدنه گلکسی اس7، چسب آن را آب می‌کنند تا باز شود. سپس آنتن را از قسمت بالای دستگاه جدا می‌کنند و بعد نوبت به سیم‌پیچ شارژر بی‌سیم می‌رسد. البته تمام این قطعات با یک اتصال ظریف به برد اصلی متصل شده‌اند. پردازنده، رم، حافظه، ماژول وای‌فای، این قطعات هم مستقیما روی برد اصلی سوار شده‌اند.

یکی از دلایلی که ال‌سی‌دی را ابتدا با حرارت جدا می‌کنند، ضدآب بودن این گوشی است. شاید این موضوع در شرایط عادی یک نکته مثبت باشد، اما اگر برای صفحه نمایش اتفاقی بیافتد کار تعمیر آن بسیار دشوار خواهد بود. همچنین تعویض پورت یواس‌بی یا ال‌سی‌دی بدون صدمه‌زدن به قسمت‌های دیگر اصلا کار ساده‌ای نیست و برای عوض کردن اکثر قطعات شما باید چسب ال‌سی‌دی را باز کنید.

شاید به همین دلیل iFixit از 10 به این پرچمدار جدید امتیاز 3 را داده است. این امتیاز حتی از امتیاز گلکسی اس6 هم کمتر است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا