تکنولوژی

احضار دختر 12 ساله به دادگاه به‌خاطر ارسال اموجی‌

چهره خندان، قلب و یا حتی اشک و گریه. این‌ها تنها تعدادی از اموجی یا همان شکلک‌هایی هستند که به راهکاری ارتباطی برای میلیون‌ها کاربر اینترنت تبدیل شده‌اند تا پیام‌ها و پست‌های خود را به صورت خلاصه و البته با مفهومی عمیق پیش روی کاربرانی که با آن‌ها در ارتباط هستند قرار دهند. 

با این وجود، این شکلک‌های زیبا برای دختر 12 ساله اهل فیرفکس چندان خوش‌یمن نبودند و او با استفاده از این اموجی‌ها در مقابل اتهام ارعاب دیگران قرار گرفته است. این اتهام زمانی مطرح شد که او در اینستاگرام دوستش از سه شکلک اسلحه، چاقو و بمب استفاده کرد. 

پلیس معتقد است از آنجایی که اموجی‌ها به زبان غیررسمی در اینترنت تبدیل شده‌اند، استفاده از آن‌ها در جهت ارعاب، توهین و تحقیر دیگران می‌تواند پیگردهای قانونی به همراه داشته باشد. این در حالی است که با گسترش استفاده از این اموجی‌ها به‌ویژه در قالب نمونه‌های جدیدی که در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک شاهد هستیم، احتمال طرح شکایت‌های قانونی در این زمینه افزایش خواهد یافت.

 بر اساس گزارش Swyft روزانه چیزی در حدود 6 میلیارد اموجی و تصاویر مشابه گرافیکی در فضای آنلاین رد و بدل می‌شود. گزارش شرکت Emogi نیز حکایت از آن دارد که 92 درصد از کاربران آنلاین، از این آیکون‌ها استفاده می‌کنند. 

در کنار مورد قانونی اخیر، بارها و بارها شاهد طرح شکایت‌های مشابه و مرتبط در خصوص استفاده از اموجی‌های تهدید آمیز بوده‌ایم اما بزرگ‌ترین چالش قانونی موجود در این زمینه آن است که هدف و مقصود اصلی از ارسال این شکلک‌ها مشخص شود زیرا این اموجی‌ها معنای تعریف شده‌ای ندارند و مفهوم یا برداشت از آن‌ها نیز از یک کاربر تا کاربر دیگر می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، این دختر 12 ساله باید در دادگاه نوجوانان که در اواخر ماه جاری میلادی تشکیل خواهد شد حاضر شده و به ارائه توضیحات در خصوص چرایی ارسال این اموجی‌ها بپردازد. مادر این دختر در این خصوص می‌گوید:

” او دختر خوبی است و تا پیش از این هیچ‌گاه دردسری ایجاد نکرده است. به نظر من در این مورد نیز نباید تنبیهی برای او درنظر گرفته شود.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا