تکنولوژی

سریع‌ترین شارژر جهان موبایل را در ۱۵ دقیقه شارژ می‌کند

شرکت Oppo در رویداد روز جاری خود در کنگره جهانی موبایل از لرزش‌گیر تصویری هوشمند جدیدی که اولین و کاربردی‌ترین در نوع خود در جهان به شمار می‌آید رونمایی کرد. این تکنولوژی جدید قادر به شناسایی حرکت و جابجایی در سه محور مختلف بوده و با عکس‌العمل سریع، عکس‌هایی واضح را در خروجی پیش روی کاربران گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. اپو مدعی است این فرایند تنها به 15 میلی‌ثانیه نیاز دارد که در مقایسه با زمان 50 میلی‌ثانیه در دیگر دستگاه‌های هوشمند، یک پیشرفت به شمار می‌آید. مصرف انرژی این سنسور نیز تنها 10 میلی‌وات است.

اپو در این رویداد از قابلیت شارژ سریع VOOC نیز رونمایی کرد. این تکنولوژی ظرفیت یک باتری 2500 میلی‌آمپرساعتی را در مدت زمان 5 دقیقه از صفر به 45 درصد می‌رساند تا امکان برقراری 10 ساعت مکالمه صوتی فراهم شود. شارژ کامل این باتری نیز تنها در 15 دقیقه انجام می‌شود. بنابر اعلام سخنگوی این شرکت، تکنولوژی یادشده از طریق به‌کارگیری الگوریتم جدید و توسعه‌یافته شارژ پالسی ولتاژ پایین در کنار بهینه‌سازی ویژه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری میسر شده است. 

راهکار جدید شارژ پالسی ولتاژ پایین در واقع جریان مورد نیاز باتری را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند تا امنیت و پایداری فرایند شارژ بدون بروز مشکلات مختلف و یا حتی گرم‌شدن باتری میسر شود. OPPO در این رویداد از آداپتور شارژ Super VOOC Flash، کابل جدید و یک کانکتور که همگی از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند نیز رونمایی کرد. تجهیزات یادشده همگی برپایه سازگاری با میکرو یو‌اس‌بی و یو‌اس‌بی نوع C پیش روی کاربران قرارخواهند گرفت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا