تکنولوژی

حمایت افکار عمومی آمریکا از اف بی آی در برابر اپل

نظرسنجی‌های مختلف انجام شده از سوی نهاد‌ها، سازمان‌ها و یا حتی وب‌سایت‌های مختلف در خصوص مناقشه میان اپل و FBI بر سر مسئله دسترسی به اطلاعات آیفون یکی از مظنونین حاضر در واقعه سن‌برناردینو، جدیدترین راهکاری است که موافقان و مخالفان دو سمت این کشمکش به عنوان سندی برای نمایش قضاوت افکار عمومی رو می‌کنند. این در حالی است که بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی Pew و همچنین وب‌سایت نظرسنجی Survey Monkey اکثریت آمریکایی‌ها در این موضوع، حق را به دولت می‌دهند. 

به عنوان نمونه تنها 38 درصد از شرکت‌کنندگان حاضر در نظرسنجی مرکز تحقیقاتی Pew معتقدند اپل نباید در انجام تحقیقات به‌منظور دسترسی به اطلاعات گوشی هوشمند مظنونین به دولت کمک کند. 51 درصد معتقدند اپل باید راهکارهای لازم را در اختیار دولت قراردهد و 11 درصد در این موضوع اعلام بی‌طرفی کرده‌اند. 

در نظرسنجی Survey Monkey  نیز شاهد نتایج مشابهی هستیم. در این نظر سنجی، چیزی بیش از 40 درصد از آمریکایی‌ها از سیاست اپل و چیزی در حدود 50 درصد از سیاست اف‌بی‌آی دفاع کرده‌اند. 

بخوانید :‌ تیم‌کوک می‌گوید که دستور FBI برای هک آیفون را نمی‌پذیرد

لازم به ذکر است که در نظرسنجی Pew چیزی در حدود 1000 نفر و در نظرسنجی Survey Monkey نیز چیزی در حدود 2000 نفر شرکت کرده‌‌اند. 

بیش از 50 درصد از افراد حاضر در نظرسنجی Survey Monkey عنوان داشته‌اند نگران این موضوع هستند که دولت نتواند راهکارهای لازم به منظور دفاع از امنیت ملی را در اختیار داشته باشد. 

این در حالی است که این دو دستگی در میان افراد مرتبط با قربانیان حادثه سن‌برناردینو نیز دیده می‌شود. برخی دوستان و اطرافیان قربانیان این حادثه موضع مقابله با سیاست‌های جاری اپل را در پیش گرفته‌اند اما مادر یکی از قربانیان در مصاحبه با هافینگتون پست می‌گوید:

” داشتن حریم خصوصی، تنها تفاوتی است که ما را از کمونیست‌ها جدا می‌کند.”

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید این جبهه‌گیری‌ها در نهایت به پیروزی کدام جبهه منجر خواهد شد.

 

مرتبط: 

ناکامی اف بی آی در رمزگشایی آیفون تروریستها 

 

منبع : آی تی ایرانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا