تکنولوژی

ادعای پلیس آلمان در شکستن امنیت بلک‌بری

گوشی‌های هوشمند بلک‌بری همیشه به امنیت مشهور بوده‌اند و در صدر جدول امن‌ترین‌ها قرار دارند. ارسال پیام‌های متنی با بلک‌بری همگی رمزنگاری می‌شود و امکان بازکردن‌ آنها وجود ندارد. ارسال ایمیل با بلک‌بری از هر دستگاهی امنیت بالاتری دارد و این امنیت به لطف تکنولوژی رمزنگاری PGP ممکن می‌شود. در این روش تمام ایمیل‌ها کد می‌شوند و به‌ صورت کاملا محرمانه فرستاده می‌شوند که دسترسی به محتوا غیرممکن است و اگر هم ممکن شود به دلیل رمزگذاری پیچیده نمی‌توان چیزی از آن متوجه شد.

اما انگار هیچ امنیتی پایدار نیست! یک موسسه آلمانی تایید کرد که عبور از امنیت بلک‌بری ممکن است و اتفاق افتاده. این موسسه از جزئیات انجام این کاری چیزی نگفته است اما کارشناسان حدس می‌زنند که شاید رمز عبور اطلاعات بر روی حافظه این دستگاه ذخیره شده است و این موسسه با جدا کردن آن از برد اصلی موفق شده به رمز مورد نظر دسترسی پیدا کند البته برای انجام این کار پلیس احتیاج به دسترسی فیزیکی به بلک‌بری دارد و از راه دور نمی‌تواند به گوشی کسی نفوذ کند..

به هر حال اگر این موضوع درست باشد بسیار ناراحت کننده است که شما یک بلک‌بری بخرید با این عنوان که امن‌ترین موبایل دنیا است اما بعد متوجه شوید اگر به دست پلیس آلمان بیافتد آن را باز خواهد کرد. ناخواسته این موضوع به ذهن انسان می‌رسد که اگر پلیس آلمان می‌تواند به بلک‌بری شما نفوذ کند پس احتمالا نیروهای امنیتی دیگر کشورها هم می‌توانند این کار را انجام دهند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا