تکنولوژی

تلویزیون 98 اینچی LED با رزولوشن 8K

نمایشگاه CES مکانی برای نمایش جدیدترین تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط شرکت‌های مختلف است. این نمایشگاه، صحنه‌ای برای رونمایی از تلویزیون‌های غول‌پیکری هم هست که شاید تنها یک درصد از جمعیت جهان توانایی خرید آن را دارند.

تلویزیون LED جدید 98 اینچی ال‌جی با رزولوشن 8K (7680 در 4320 پیکسل) از جمله این محصولات است که رزولوشنی 4 برابر بیشتر از یک تلویزیون 4K و هشت برابر بیشتر از یک تلویزیون تمام اچ‌دی دارد.

این در حالی است که همانند بسیاری دیگر از تلویزیون‌های حاضر در نمایشگاه CES، این تلویزیون نیز از مجموعه متنوعی از قابلیت‌های بهبوددهنده تصویر مانند محدوده دینامیکی بالا (HDR)، کالر پرایم پلاس (فیلتر رنگی به‌منظور ایجاد رنگ‌هایی با دقت بالا) ترو بلک کنترل (به‌منظور فراهم کردن رنگ‌های کاملا عمیق) و اولترا لومیننس برای روشنایی تا 30 درصد بیشتر بهره می‌برد.

به‌نظر می‌رسد تمامی پیش‌زمینه‌ها آماده عرضه محصولی ایده‌آل بوده و تنها مشکل موجود در این راه، نبود محتوای لازم برای پخش روی این تلویزیون است. این در حالی است که رفته رفته بر تعداد مدل‌های 4K موجود در بازار افزوده می‌شود، قیمت این تلویزیون‌ها نیز در حال کاهش است اما همچنان محتوای چشمگیری با رزولوشن 4K وجود ندارد.

این تلویزیون 98 اینچی به سوپر MHL، به عنوان رابط ورودی ویژه‌ تجهیز شده که می‌تواند ویدئوهایی با رزولوشن 8K را با میزان 120 فریم در ثانیه در قالب اتصالی با کابل، پیش روی کاربران قراردهد. اگرچه امکان تبدیل محتوای 4K به محتوای 8K وجود دارد اما همچنان چنین محتوایی را نمی‌توان به‌طور پیش‌فرض از نوع 8K برشمرد. محتوای آپ‌اسکیل شده نیز شفافیت و کیفیت بالایی مشابه با نسخه اصلی ویدئوهای 8K نخواهد داشت.

جدا از محتویات، تلویزیون LED جدید ال‌جی با بهره‌مندی از طراحی چشم‌نواز، گزینه‌ای لوکس برای اتاق نشیمن شما خواهد بود. رابط هوشمند WebOS 3.0، کنترلر مخصوص و اسپیکرهای داخلی قدرتمند  با صدای رسا نیز از جمله دیگر قابلیت‌های ویژه این تلویزیون هستند.

اگرچه قیمت و زمان عرضه این محصول، هنوز توسط ال‌جی اعلام نشده اما مطمئنا قیمت آن، بسیار بالا و دست‌نیافتنی خواهد بود. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا