تکنولوژی

انتقال پیامک‌ها از یک گوشی اندرویدی به گوشی دیگر

با وجود اینکه ظهور برنامه‌های پیام‌رسان اینترنتی، استفاده از پیامک بر روی گوشی‌های هوشمند را کاهش داده است اما همچنان کاربران زیادی از این قابلیت استفاده می‌کنند. با این وجود پس از تعویض گوشی هوشمند اندرویدی خود، هیچ راهکاری به‌صورت پیش‌فرض برای انتقال این پیامک‌ها نخواهید داشت. در ادامه قصد داریم راهکاری را برای انتقال پیامک‌ها از گوشی قدیمی به یک گوشی جدید اندرویدی ذکر کنیم. این فرایند به‌طور ساده با نصب یک برنامه روی گوشی قدیمی و ایجاد نسخه پشتیبان از پیامک‌ها و در نهایت استفاده از همان برنامه روی گوشی جدید به‌منظور بازگردانی اطلاعات امکان‌پذیر خواهد بود.

ایجاد نسخه پشتیبان

به‌منظور ایجاد نسخه پشتیبان از پیامک‌های موجود روی گوشی قدیمی، کافی است برنامه SMS Backup & Restore را از پلی‌استور گوگل به‌طور رایگان دریافت کنید. پس از نصب، برنامه را اجرا کرده، در صفحه آغازین گزینه Backup و سپس محل ذخیره نسخه پشتیبان را مشخص و در نهایت گزینه OK را بزنید.

در صفحه بعدی، یک نام برای نسخه پشتیبان ایجاد شده انتخاب کنید. در اینجا امکان انتخاب گزینه‌های متفاوتی وجود دارد اما بهتر است همان گزینه Local Backup Only را انتخاب و تمامی مکالمات را ضمیمه کنید.

منتظر بمانید تا فرایند ایجاد نسخه پشتیبان به پایان برسد. با اتمام این فرایند گزارشی را نیز مشاهده خواهید کرد.

پس از این، از یک برنامه مدیریت فایل مانند ES File Manager استفاده کنید و به محل ذخیره نسخه پشتیبان بروید. در صورتی که گزینه پیش‌فرض برای ذخیره فایل پشتیبانی را انتخاب کرده باشید باید به پوشه‌ای با عنوان SMSBackupRestore روی فضای ذخیره‌سازی داخلی مراجعه کنید.

گزینه‌ای را برای انتقال این فایل به دستگاه دیگر خود انتخاب کنید. این گزینه می‌تواند انتقال از طریق بلوتوث، آپلود بر روی حساب کاربری فضای ابری مانند گوگل درایو، ایمیل کردن به خودتان و یا حتی ارسال از طریق برنامه‌های پیام‌رسان باشد.

بازگردانی نسخه پشتیبان

به‌منظور بازگردانی پیامک‌ها روی گوشی اندرویدی جدید، برنامه یادشده را مجددا دانلود و نصب کنید. حالا این‌بار با اجرای برنامه، گزینه Restore را از منوی اصلی انتخاب کنید. حالا کافی است آدرس فایلی که از گوشی قبلی انتقال داده‌اید را به این اپلیکیشن بدهید. پس از انتخاب فایل، پرسشی در خصوص اعطای دسترسی به این برنامه، به‌منظور تبدیل به برنامه پیش‌فرض پیامک و بازگردانی داده‌ها مطرح خواهد شد که شما باید دسترسی مورد نیاز را به آن بدهید. حالا فایل پشتیبانی را مجددا انتخاب تا فرایند بازگردانی پیامک‌ها آغاز شود.

در نهایت باید برنامه پیشین ارسال و دریافت پیامک خود را اجرا کرده و از قسمت تنظیمات، آن‌را به عنوان برنامه پیش‌فرض فعال کنید. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا