تکنولوژی

تماس ویدیویی با واتس اپ، چالش بزرگ اسکایپ

واتس‌اپ را بی‌شک باید یک داستان موفقیت در اینترنت به حساب آورد. یک پلت‌فرم ساده پیام‌رسان که به یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی تبدیل شد و میلیاردها دلار به جیب صاحبانش سرازیر کرد. 

این اپلیکشن  در سال ۲۰۰۹ پا به عرصه گذاشت اما حالا حدود یک میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند و این بدان معنی است که WhatsApp محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان است. 

پس از آنکه کارایی و محبوبیت آن افزایش یافت فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ آن را به قیمت ۱۶ میلیارد دلار خرید و حالا واتس‌اپ به بخشی از زندگی روزانه بسیاری از مردم تبدیل شده است. 

حدود ده روز قبل نخستین شایعات درباره اضافه کردن تماس ویدیویی به واتس‌اپ در رسانه‌ها اعلام شد و حتی تصاویری هم از این اپلیکیشن منتشر شد. بر اساس این شایعات WhatsApp می‌خواهد در نسخه جدید iOS خود یعنی نسخه 2.12.16.2 تماس ویدیویی را نیز به عنوان یک امکان اضافه کند. اگر چنین شایعه‌ای درست باشد بزرگترین قدم WhatsApp از زمان انتشار آن خواهد بود و بلافاصله آن را به رقیب اول اسکایپ و فیس‌تایم تبدیل خواهد کرد. 

با این حال بنا بر همین شایعات تماس ویدیویی واتس‌اپ هم اکنون در مرحله تست‌های نهایی است. 

تصویرهای منتسب به نسخه جدید اسکایپ که قابلیت تماس ویدیویی را نشان میدهد – منبع یک وبلاگ آلمانی

 

در نسخه فعلی واتس‌اپ می‌توان یک فایل ویدیو را ارسال کرد اما اگر واتس‌اپ امکان تماس ویدیویی زنده را به این اپلیکیشن اضافه کند قطعا بزرگترین رقبایش اسکایپ مایکروسافت و فیس‌تایم اپل خواهند بود. اسکایپ از زمان عرضه آن تا الان محبوب‌ترین اپلیکیشن تماس ویدیویی روی اینترنت بوده است. اسکایپ با وجود آنکه امکان ارسال تکست ( متن) را هم دارد اما تقریبا کمتر کسی از آن جز برای تماس ویدیویی بهره می‌برد این در حالی است که WhatsApp تقریبا جایگزین سیستم SMS روی موبایل‌ها شده است. 

واتس اپ به تدریج سیستم تماس صوتی را هم به اپلیکیشن خود افزود و حالا حرکت به سمت ویدیو اصلا دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. 

فیس‌بوک به عنوان صاحب واتس‌اپ خود نیز به مکالمه ویدیویی توجه ویژه ای داشته است. مسنجر فیس‌بوک هم اکنون نیز از تماس ویدیویی پشتیبانی می‌کند و بعید نیست همین سیستم را بخواهند به واتس اپ نیز اضافه کنند. 

با این حال واتس اپ همواره نشان داده که یک امکان را زمانی به سیستم خود اضافه می‌کند که از کارآیی و کیفیت آن مطمئن باشد. این قابل اطمینان بودن شاید مهمترین مزیت واتس‌اپ در مقایسه با انبوهی از دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان روی اینترنت است. 

هم مایکروسافت و هم اپل هر دو از قابلیت‌های واتس‌اپ به خوبی با خبرند و قطعا آنها نیز مانند میلیاردها نفری که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند انتظار حضور WhatsApp را در بازار تماس آنلاین ویدیویی می‌کشند. به نظر می‌رسد که میدان نبرد کم کم آماده می‌شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا