تکنولوژی

سامسونگ و ب‌ام‌و خودروی بدون راننده می‌سازند

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرده بود تیم جدیدی به‌منظور تمرکز روی فرصت‌های موجود در بازار تولید خودرو سازماندهی خواهد کرد که به‌طور ویژه روی تکنولوژی‌های مرتبط با خودروهای بدون راننده فعالیت‌خواهند کرد.

این در حالی است که در جدیدترین گزارشات منتشر شده، این شرکت کره‌ای همکاری با شرکت ب‌ام‌و در زمینه تولید مغز خودروهای بدون راننده را آغاز کرده است. به‌نظر می‌رسد رفته رفته بر تعداد شرکت‌هایی که همکاری با یکدیگر در زمینه عرضه محصولات نهایی در حوزه خودروهای بدون راننده را در دستورکار خود قرار می‌دهند، افزوده می‌شود.

سامسونگ، ب‌ام‌و و در کنار آن‌ها پاناسونیک همکاری مشترکی را به‌منظور توسعه دستیار صوتی برای خودروهای آینده نیز مدنظر دارند. این دستیار هوشمند قادر به شناسایی صدای راننده و پاسخگویی به دستورات صادر شده از سوی او خواهد بود تا گزینه‌ای مانند دستیارهای مجازی کورتانا و Siri یا قابلیت‌های صوتی مانند آنچه در حال حاضر در خودروهای لوکس ب‌ام‌و یا مرسدس شاهد هستیم در خودروهای نسل‌ آینده پیاده‌سازی شوند.

این سه شرکت همچنین همکاری با شرکت حاضر در حوزه تکنولوژی‌های تشخیص گفتار، Nuance Communications را به‌منظور بهبود قابلیت‌های تشخیص گفتار در دستور کار قرار داده‌اند. اگرچه رسیدن به نتیجه نهایی احتمالا زمان‌بر خواهد بود اما همکاری‌های اینچنینی مطمئنا به ایجاد سیستم‌های بهتر  کمک شایانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر نیز سامسونگ در زمینه تولید باتری برای خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و فعالیت دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا