تکنولوژی

کامل‌ترین مقایسه سیستم‌عامل‌های موبایل

نام نویسنده: مهیار مهرجو

اگر تصمیم به خرید یک گوشی‌هوشمند دارید توجه کنید که انتخاب سیستم‌عامل بسیار مهم است. اگر نمی‌توانید بین آی‌فون و دریایی از گوشی‌های اندرویدی و چندین مدل ویندوزفون یکی را انتخاب کنید، سیستم‌عامل‌های آنها را برای شما مقایسه می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. ما اندروید مارشملو، آی‌اواس 9 و ویندوز موبایل 10 را در زمینه‌های متفاوتی بررسی کردیم و سعی داریم در هر گروه سیستم‌عامل موفق را معرفی کنیم.

قدرت خرید

اپل موبایل‌های ارزان قیمت نمی‌سازد، برای مثال آی‌فون 6اس 650 دلار قیمت دارد. اپل آی‌فون قبلی یعنی 6 را 100 دلار و 5اس را 200 دلار ارزانتر می‌فروشد که باز هم پول کمی نیست.

نوکیا در تمام دنیا مشهور بود به دستگاه‌های با کیفیت و ارزان قیمت. پس از اینکه مایکروسافت نوکیا را خرید این روند را ادامه و در زمان تولید ویندوز 8.1 بسیاری شرکت‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و لنوو با او همکاری کردند. اما فعلا دستگاه‌های ویندوز 10 را خود مایکروسافت رهبری می‌کند که تنوع زیادی هم دارند.

اما در بحث تنوع قیمتی، هیچ سیستم‌عاملی به اندروید حتی نزدیک هم نیست. گوشی‌هایی که این سیستم‌عامل را دارند قیمت آنها از 10 دلار شروع می‌شود تا بیش از 10 هزار دلار هم می‌رود. این تنوع به دلیل شرکت‌های متفاوتی است که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. کمپانی‌های بزرگی مانند موتورولا، بلک‌بری، اچ‌تی‌سی، سامسونگ و ال‌جی از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند.

برنده: اندروید

رابط کاربری

اندروید با توجه به اینکه یک سیستم‌عامل منبع باز(Open source) است، هر کمپانی می‌تواند آن را با ذوق خود تا حدی تغییر دهد. همین امر موجب می‌شود اندروید از نظر ظاهری یک سیستم‌عامل جذاب باشد. معمولا در اندروید شما یک صفحه اصلی دارید که می‌توانید برنامه‌هایی را که به آنها علاقه دارید به هر ترتیبی که بخواهید در تعداد صفحات  دلخواه قرار دهید و این موضوع کاربر را به استفاده از اندروید جذب می‌کند.

ویندوز موبایل 10 یک رابط کاربری بسیار زیبا و منظم دارد. گزینه‌های مختلف در ایکس‌باکس، استارت منو در ویندوز و لوگوی مایکروسافت از چند مربع تشکیل شده‌اند. همین نظم را در صفحه‌ی نخست این سیستم‌عامل می‌توانید ببینید که از مربع‌های متحرک و ثابتی تشکیل شده است که اندازه و محل آنها را نیز می‌توانید تغییر دهید. استفاده از این مربع‌ها شما را متوجه دقت مایکروسافت در طراحی محصولاتش می‌کند.

تفاوت آی‌اواس با سایر سیستم‌عامل‌ها سادگی کار با آن است. یعنی یک کودک یا یک فرد مسن که دور از دنیای تکنولوژی بوده به سادگی کار با آن را یاد می‌گیرد. انتقادات زیادی هم به آی‌او‌اس وارد شده است مانند اینکه انیمیشن‌های این سیستم‌عامل چشم را خسته می‌کند اما اپل امکان غیرفعال کردن آن را در تنظیمات قرار داده است. سیستم‌عامل اپل صفحه ابتدایی ندارد و شما مستقیم وارد لیست اپلیکیشن‌ها می‌شوید. در آی‌اواس نمی‌توانید اپلیکیشن‌ها را هرجا که خواستید قرار دهید.

برنده: هر سه

اپلیکیشن‌ها

برای سیستم‌عامل اپل بیش از 1.5 میلیون اپلیکیشن وجود دارد که در آمریکا از اندروید هم کمی جلوتر است اما در مقیاس جهانی اپلیکیشن‌های نوشته شده برای اندروید کمی بیشتر از آی‌اواس است و این اختلاف آنقدر نیست که اندروید را برنده اعلام کرد. ویندوز موبایل در این حوزه فعلا یک گام عقب‌تر ایستاده و امیدوار است تا برنامه‌نویسان از امکان جدید این کمپانی استقبال کنند. مایکروسافت به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا کد را یک بار برای ویندوز بنویسند و آن را در تمام دستگاه‌های ویندوزی استفاده کنند. اما فعلا رقابت اصلی بین اندروید و آی‌اواس است.

برنده: هر سه

امکانات فروشگاه‌ اپلیکیشن

بی‌شک هیچکدام از فروشگاه‌ها نمی‌توانند با اپ‌استور اپل رقابت کنند. اپ‌استور اپل یک فروشگاه خوب با یک اپلیکیشن عالی است که به کاربر اپلیکیشن‌های خوبی را پیشنهاد می‌دهد و کاربران راحت‌تر برنامه‌هایی که دوست‌ دارند را نصب می‌کنند. پس از آی‌اواس هم پلی‌استور گوگل قرار می‌گیرد.

برنده: آی‌اواس

جایگزین برای فروشگاه اپلیکیشن

کاملا مشخص است که در این رابطه اندروید بسیار گسترده‌تر از آی‌اواس و ویندوز موبایل عمل کرده است. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های اندروید را به راحتی از روی کامپیوتر با کابل و یا از طریق بلوتوث از دوستان خود بگیرید. فقط کافی است فایل با پسوند apk را در گوشی اندرویدی خود کپی کنید. اما اپل و مایکروسافت این اجازه را به شما نمی‌دهند و شما را به فروشگاه‌های رسمی خود محدود می‌کنند.

برنده: اندروید

مدیریت مصرف باتری

مدت زمانی که گوشی می‌تواند با یکبار شارژ روشن بماند برای همه کاربران فاکتور مهمی است. بخشی از این زمان به قدرت باتری و بخش دیگر به توان سیستم‌عامل برای مدیریت مصرف باتری بستگی دارد.

در اندروید شما مدیریت کامل روی باتری دارید. می‌توانید مانع فعالیت اپلیکیشن‌ها شوید تا از باتری استفاده نکنند. همچنین می‌توانید زمانی که باتری کمی داشتید از قابلیت اندروید استفاده کنید تا تمام امکانات گوشی شما را غیرفعال کند و آن را به یک موبایل ساده تبدیل کند تا بیشترین زمان ممکن روشن بماند.

بعد از اندروید ویندوز موبایل با اختلاف کمی قرار دارد که با نرم‌افزار مدیریت باتری این سیستم‌عامل می‌توانید ببینید تا چند ساعت دیگر شارژ دارید و همچنین هر سرویس یا اپلیکیشنی که مایل باشید را می‌توانید غیرفعال کنید تا از باتری استفاده نکند.

اپل تا قبل از آی‌اواس 8 ضعیف‌ترین مدیریت باتری داشت. در آی‌اواس 8 ویژگی را اضافه کرد به نام Low Power Mode یعنی زمانی که شارژ شما به 15 درصد می‌رسد با غیر فعال کردن برخی سرویس‌ها سعی می‌کند تا باتری را بیشتر نگه دارد. این ویژگی تا آی‌اواس 9 تغییراتی هم داشته و کمی بهتر شده اما از طرف دیگر باتری آی‌فون 6اس کوچکتر از آی‌فون 6 است و این موضوع باعث شده تا آی‌فون در زمینه باتری همچنان در جایگاه پایین خود باقی بماند.

برنده: اندروید

بروزرسانی سیستم‌عامل

هر سه پلتفرم تقریبا روند مشخصی برای بروزرسانی دارند. هر چند ماه یک بروزرسانی مهم با اضافه شدن ویژگی‌های جدید و جذاب و چند بروزرسانی هم برای برطرف کردن ایرادها و مشکلات کوچک. مایکروسافت و اپل چون تمرکز بیشتری بر اپلیکیشن‌ها دارند، در این حوزه موفق‌تر عمل کرده‌اند.

اپل هر سال همزمان با بروزرسانی جدید برخی از دستگاه‌های قدیمی خود را کنار می‌گذارد و دیگر پشتیبانی نمی‌کند. اما باز هم بهتر از مایکروسافت عمل کرده است. برای مثال دستگاه‌های ویندوز موبایل 7 را نمی‌توان به ویندوز موبایل 8.1 ارتقا داد و یا ویندوز موبایل 8.1 به 10 هم تا اوایل سال 2016 میلادی به تاخیر افتاد.

در اندروید اگر شما دستگاه نکسوس و یا موتورولا داشته باشید، بروزرسانی‌ها را سریع‌ دریافت می‌کنید. در غیر این صورت ممکن است هرگز نتوانید سیستم‌عامل اندروید خود را ارتقا دهید. سونی، سامسونگ و ال‌جی برای برخی از گوشی‌های خود اندروید 6 را آماده کرده‌اند. با همه اینها تنها 0.5 درصد گوشی‌های اندرویدی به نسخه مارشملو مجهز است. ویندوز 10 هم فعلا 7 درصد از لومیاها را پوشش داده است که در برابر آمار 71 درصدی آی‌اواس 9 حرفی برای گفتن ندارد.

برنده: آی‌اواس

تنظیمات دلخواه

برای انتخاب بهترین سیستم عامل از نظر وسعت تنظیمات، پارامترهای زیادی وجود دارد. مثلا امکان تغییر صفحه نخست، نحوه باز شدن اپلیکیشن‌ها، اندازه و نحوه نمایش اپلیکیشن‌ها در صفحه اول و بسیاری موارد دیگر که در تمام آنها اندروید امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در سیستم‌عامل اندروید شما می‌توانید همه چیز را تغییر دهید از محل قرار گرفتن و اندازه اپلیکیشن‌ها گرفته تا نحوه ورق زدن لیست اپلیکیشن‌ها را می‌توانید تعیین کنید.

در ویندوز موبایل هم شما امکانات مختلفی دارید مانند چینش صفحه نخست، تغییر اندازه آیکن‌های متحرک و تغییر رنگ منوها که جذاب هستند اما با امکانات اندروید فاصله‌ی زیادی دارند.

در آی‌اواس شما حتی ساده‌ترین امکانات را هم ندارید. در واقع هیچ چیز را نمی‌توان در این سیستم‌عامل تغییر داد. حتی محل قرار گرفتن اپلیکیشن‌ها هم نمی‌توان به دلخواه تعیین کرد. تنها امکانی که آی‌اواس در این زمینه به شما می‌دهد امکان استفاده از صفحه‌کلید‌های متفاوت است که از آی‌اواس 8 به این سیستم‌عامل اضافه شد.
برنده: اندروید

روت‌کردن، بوت‌لودرها و جیل‌بریک کردن

ما پیش از این نحوه روت کردن اندروید را توضیح داده‌ایم. اندروید پس از روت شدن به شما بالاترین سطح دسترسی را می‌دهد و این موضوع در دو سیستم‌عامل دیگر وجود ندارد.

در برخی از گوشی‌های ویندوز فون شما امکان روت‌کردن را دارید و حتی می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی نصب کنید اما چنین کاری توصیه نمی‌شود.

در آی‌اواس هم شما با جیل‌بریک کردن دستگاه خود می‌توانید اپلیکیشن‌ها را خارج از اپ‌استور نصب کنید و برخی محدودیت‌ها را کنار بگذارید.

برنده: اندروید

سرویس‌های ابری

زمانی که صحبت از امکانات فضای ابری می‌شود مایکروسافت و گوگل اپل را با فاصله پشت سر خود می‌بینند. مایکروسافت OneDrive و گوگل‌درایو هر دو 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند که در تمام سیستم‌عامل‌ها هم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این در حالی است که اپل تنها 5 گیگابایت به شما فضا می‌دهد که فقط در مک و آی‌اواس کار می‌کند.

اگر فضای بیشتر لازم دارید با 24 دلار در سال می‌توانید 1 گیگابایت از گوگل فضا دریافت کنید. و یا با 1 دلار در ماه 50 گیگابایت از اپل فضای اضافه بگیرید.

مایکروسافت با ماهانه 2 دلار 100 گیگابایت فضای اضافه به شما می‌دهد و پیشنهاد وسوسه برانگیزی هم دارد. با خرید اکانت آفیس 360 به مبلغ ماهی 7 دلار یا سالانه 70 دلار علاوه بر استفاده از تمام امکانات آفیس و امکان 60 دقیقه مکالمه مستقیم از طریق اسکایپ، شما 1 ترابایت هم فضای ابری دریافت می‌کنید.

برنده: ویندوز موبایل

بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها

با استفاده از اپلیکیشن مخصوص عکس گوگل، شما می‌توانید از عکس‌ها و ویدئوهای خود نسخه پشتیبان بگیرید. OneDrive هم به شما امکان می‌دهد از عکس‌‌های خود به صورت اتوماتیک در تمام پلتفرم‌ها بک‌آپ بگیرید.

امتیاز گوگل نسبت به بقیه این است که اگر سایز عکس‌ها و ویدئوهای شما استاندارد باشد می‌توانید از همه آنها بدون محدودیت بک‌آپ بگیرید.

برنده: اندروید

دستیار صوتی

بارها و بارها سه دستیار صوتی مایکروسافت، گوگل و اپل با یکدیگر مقایسه شده‌اند. هر سه این دستیارها می‌توانند فرمان‌های مختلفی را هم اجرا کنند. سیری در زمینه کار با تقویم و فرمان تماس تلفنی بسیار خوب عمل می‌کند.

گوگل نو(Google Now) ویژگی‌های فراوانی دارد می‌تواند مسیر جایی که قبلا آن را جست‌وجو کردید را به شما پیشنهاد بدهد، یا شما را در جریان آخرین امتیازات تیم مورد علاقه شما قرار دهد و یا در اندروید 6 که می‌تواند همزمان با باز بودن یک اپلیکیشن کار کند و مثلا بگوید به چه موزیکی گوشی می‌دهید و یا اگر در یک ایمیل نام یک رستوران نوشته شود، راجع به آن به شما اطلاعات می‌دهد.

کورتانا اما ترکیبی از امکانات هردو را دارد. با دستیار صوتی مایکروسافت شما امکانات تقویم سیری را دارید و علاوه بر آن می‌توانید یک قرار را با افراد داخل دفترچه تلفن خود تنظیم کنید. همچنین کورتانا علاوه بر اینکه همزمان با یک اپلیکیشن باز فعال می‌شود، می‌تواند صدای شما را بهتر از رقبا تشخیص دهد. شاید بتوان گفت بزرگترین برتری‌ ویندوز موبایل به سایر رقبا همین دستیار صوتی باشد. صدای کورتانا همچنین بسیار طبیعی‌تر از گوگل نو و سیری است. همین امر باعث شده مایکروسافت نسخه آی‌اواس و اندروید کورتانا را نیز عرضه کند.

برنده: ویندوز موبایل

 

اندروید

اندروید قطعا بهترین سیستم‌عامل موبایل است و با حمایت کمپانی‌های بزرگی مانند موتورولا، سونی، سامسونگ و هوآوی مدل‌های بسیار متنوع از لحاظ قدرت و قیمت در اختیار دارد.

اپلیکیشن‌های خود گوگل هم به این برتری کمک می‌کنند برای مثال هر سه پلتفرم برای خود نقشه دارند اما هیچکدام حتی نزدیک به نقشه گوگل هم نیستند.

آی‌اواس

از نکات منفی آی‌اواس می‌توان به قیمت بالا، محدودیت‌های زیاد، غیرقابل تنظیم و شخصی‌سازی و سرویس ابری بسیار ضعیف اشاره کرد.

از نکات مثبت این سیستم‌عامل هم باید از تعداد اپلیکیشن‌های اپ‌استور، لوازم جانبی بسیار متنوع و جذاب، اپلیکیشن بسیار خوب دوربین، امنیت بالا با اثر انگشت و راحتی استفاده از سیستم‌عامل نام برد.

ویندوز موبایل

این سیستم‌عامل در ویندوز موبایل 10 پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته است اما نمی‌توان ایرادهای آن را نادیده گرفت. از نکات منفی این سیستم‌عامل باید به ضعف در اپلیکیشن‌ها اشاره کرد زیرا هم تعداد اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل کم است و هم کیفیت آنها به نسبت اندروید و آی‌اواس پایین‌تر است. درنهایت هم نکات مثبت این سیستم‌عامل را می‌توان فضای ابری خوب، حضور کورتانا، زیبایی محیط ویندوزموبایل و همچنین پشتیبانی از تمام سیستم‌عامل‌ها دانست.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

  1. بازتاب: รับทำ SEO
  2. از نظر من اندروید خیلی خوبه رابط کاربری عالی داره باتری عالیه امکانات و بقیه چیزام حرف نداره

    دوستانی که انتقاد میکنن باید ازشون بپرسم کدوم برند و مدل گوشی اندرویدی دستشون بوده 😂
    الا یه گوشی از اپل یا ماکروسافت بگین که با پرچمدارای اندروید برابری کنن

    تنها ناراحتیم دو چیزه یکیش اینه که سیستم عامل اپل از اندروید سبک تره یه جورایی و رم کمتری و مصرف میکنه و بعضی از برنامه هایی که باهاشون برنامه نویسی میکنم فقط روی سیستم عامل ویندوز میخورن همین وگرنه اندروید عالیه

  3. سلام باید بگم مقلتون بدرد خودتون میخوره باید این ها رو از کسی بپرسید که تا حالا از هر سه سیستم عامل استفاده کرده باید بگم من از همشون استفاده کردم و به ایننتیجه رسیدم که سیستم عامل های اندروید و ایو اس اصلا در مقابل ویندوز سیستم عامل نیستن
    ویندوز از همه نظر سره بروز رسانی منظم میاد نه مثل اندروید هر روز هر روز کیفیت ساختش از نظر سخت افزاری نوکیا از همون اول بهترین بوده دوربینش در نوکیا واقعی واقعی نه مثل سونی بزنه ۲۰ و در اصل اندازه ۶ مگا پیکسلم نیس سرعت ویندوز از ایو اس هم نرم تر و روان تره و بعد از یکی دو سال قابلیت هاش و سرعتش پایین نمیاد از لحاظ برنامه هم هر چی که لازم باشه رو داره اگر هم از اندروید کم تر داره دلیلش اینه که مایکروسافت به هر کس و ناکسی اجازه نمیدهبرنامه بزاره تو استورش امکاناتش بینظیره همون کرتوناش اندازه یه ادم واقعی درک و فهم داره و به تمام سیستم عامل ها میرزه در کل بهترینه بتون توصیه میکنم گول سیب اپل و ارزونی اندروید رو نخورین

  4. از نظر نرم افزاری هیچ وقت ای او اس و ویندوز به پای اندروید نخواند رسید.
    دلیلشم ایینه که اندرود به ساده ترین زبان برنامه نویسی رو داره و طبیعیست که ارزانترین برنامه ها مطعلق به اندروید است و در این خصوص ای او اس و ویندز حرفی برای گفتن ندارن.
    البته همین هم باعث شده اندرود طعمه خوبی برای هکرها و بد افزار ها باشد.
    از نظر بروز رسانی اندرود از همه ضعیفتر عمل میکنه چرا که دستگاه ها و برنده های مختلفی از ان استفاده میکنند که همگی به صورت جداگانه مدریت میشن.
    به نظر من در این خصوص ویندوز حرف اولو میزنه و بعدش ای او اس ودر اخر اندروید.
    در کل نظر من اینه که اندروید بهترینه و اسانترین و محبوب ترینه هم از نظر کارایی و هم از نظر قیمت. و بهترین نقطه قوتش نرم افزارها از نظر قیمت و گوناگونی و حجم و گوناگونی قیمت وقدرت و ظاهر دستگاهاست.

  5. با سلام
    نسبت به برخی از مقایسه هاتون مخالفت شدید دارم ، اولا اینکه ویندوزفون یه سیستم عامل نوپایی هست و تونسته تو این مدت کم اینطوری رقابت کنه یعنی اینکه سیستم عامل بسیار خوبیه ، من هم دستگاه اندروید دارم و هم نوکیا لومیا 1520 و تفاوت اینهارو کامل حس کردم
    اول از مدیریت مصرف باتری بگم ، برخلاف نظر شما از نظر من مدیریت مصرف باتری در ویندوز به مراتب بهتر و باصرفه تره ، در ضمن این رو هم فراموش نکنیم که تو منو ویندوز از کاشی های زنده و متحرک استفاده میشه که این خودش باتری رو مصرف میکنه اما اندروید به تنهایی همینم نداره اما با این وجود همچنان مدیریت مصرف باتری ویندوز بهتره
    در مورد بروز رسانی ، باز هم مخالف شدید شما هستم ، درسته با ios کار نکردم اما اینقدر دو و اطرافم دیدم که بتونم کارکردشو حس کنم ، بروز رسانی تو ویندوز به بهترین شکل ممکن انجام میشه و هم بروزرسانی برنامه ها یه روند منظمی داره و مثل اندروید نیست که پشت هم اپدیت بخواد هم برای بروز رسانی سیستم عامل از ویندوز 8 به 10 هیچ مشکلی وجود نداره و خودم این کارو انجام دادم و سایر دوستامم مشکلی نداشتن
    در مورد سخت افزار هم باید بدونید که توانایی سیستم عامل برای بکارگیری سخت افزار قدرتمندتر و کاملتر تو ویندوزفون از همه بیشتره ، کدوم گوشی اندرویدی یا ios تونستن که دوربینی مثل لومیا 1020 با 38 مگاپیکسل واقعی یا حتی همین لومیا 1520 با 20 مگاپیکسل واقعی داشته باشن و اینقدر کیفیت رنگها و تصویر طبیعی باشه ، در ضمن همه ما میدونیم که بهترین دوربین گوشی جهان متعلق به نوکیاست که الان با مایکروسافت یکی شده
    بنظرم برای رقابت باید ویندوزفون و ios رو مقایسه کرد که باز هم بنظر من ویندوز موفق تره ( در این مدت حضور کمتر) و اندروید یابهتره بگم هنگروید ضعیفترین سیستم عامل موجود هست و فقط بخاطر استفاده فراوونشه که اینقدر سر زبون هاست

  6. یک کلام میگم اگه کسی رو تبلت، لپ تاپ یا pc ویندوز 10 داره (به اینترنت دسترسی و اکانت مایکروسافت هم داره) حتما حتما ویندوزفون بخره . واگه از مکینتاش استفاده میکنه حتما ایفون بخره . اگرم هیچکدوم رو نداره اندروید بخره.
    دوست عزیز شمام هیچوقت ویندوز 10 رو با سیستم پیش پا افتاده اندروید مقایسه نکن. شما سواد استفاده از تکنولوژی برتر رو ندارین مشکل تکنولوژی نیست.

  7. آقایی که مقاله را نوشته دروغ کم تر بگی بهتره تو اپدیت ویندوز حرف اول رو میزنه تو دوربین و سادگی وتنوع رنگ باز هم ویندوز تو رابط کاربری ویندوز 10 یا همون هوم اسکرین باز هم ویندوز سر تره تو استور ویندوز10 هم که اصلا حرف نداره بعدش این پورت به درد خودت میخوره بعدش تو امنیت و دستیارصوتی و فضای ابری بازم حرف اول رو میزنه فقط میمونه اپیکیشن درسته کمتر از بقیه داره اما تمام خواسته ها رو برطرف میکنه و انشاالله تو ویندوز 10 خیلی خیلی بیشتر از اینم میشه مثل اندروید که نیست از هر برنامه صدتا داشته باشه یکیش به درد بخوره اصلا تو ویندوز تو دست گرفتی

  8. مقاله ایراد زیاد داره. گفته بودین بلک بری از اندروید استفاده میکنه. با این حرف کله دانشتون رو زیر سوال بردین. استور مایکردسافت هیلی کامله واقعا شما بجز نرم افزار میتوننین هر موزیک فیلم یا سریالی هم که میخواین دانلود کنین.
    ضمنا قاب لومیا ۹۵۰ پلی کربنات هست که توی بدنه هواپیما و ماشسن لامبورگینی استفاده میشه.
    وهمچنین همه لومیاهای ۸.۱ به ویندوز ده آپدیت میشن.

  9. سلام خسته نباشید
    اقای amirdz خیلی قشنگ گفتین
    من یه طرف دار مایکروسافت هستم چون شرکت خوبیه و به نظر کابراش اهمیت میده
    بعدشم میدونم گوشی که میخرم راحت با کامپیوترم اتصال برقرار میکنه (از طریق حساب مایکروسافت)
    باید بگم مونوپاد برای ویندوزفون توی بازار خیلی زیاد هست
    درضمن اقای Mahyar در جواب قسمت اول بگم مایکروسافت روی آپدیت های قبلی مشکلی نداشت ولی روی آپدیت ویندوز فون 10 یکم کم کاری کرد(که اونم باید بهش حق داد چون داره همزمان دو نسخه دسکتاپ و فون رو منتشر میکنه و جدا از اینها ویندوز 10 یه انقلاب توی رابط کاربری سیستم عامل ها محسوب میشه)
    در جواب قسمت دوم :مایکروسافت بیشتر محصولاتشو خودش میزنه اینجوری بهتر با همدیگه ارتباط برقرار میکنن و از تمامی قابلیتاش میشه استفاده کرد. استور مایکروسافت از نظر برنامه مشکلی نداره فقط به تعداد انگشت شماری برنامه معروف نداره کابر نیاز چندانی هم بهشون نداره
    در جواب قسمت سوم : کی گفت ویندوز فون یک استور داره؟؟
    من خودم چند تا استور داشتم که هر کدوم توی موضوع بندی برنامه ها و بازی ها به شکل مختلفی طبقه بندی کرده بودن و برای دانلود وارد استور اصلی میشدن
    راستی وقتی یه سیستم عامل یک استور داشته باشه امتیاز محصوب میشه چون کاربر میتونه همه برنامه ها رو در همونجا پیدا کنه و دیگه دغدغه آخرین آپدیت برنامه رو نداره
    در جواب قسمت چهارم : مثلا 640 رو بگم که از لحاظ مقاومت صفحه نمایش مشکلی نداره و گوریا گلس 3 هست ولی خب قابش لاکیه درست اگر قاب شکست میتونین با حدود 30 تومن یه قاب پشت دیگه تهیه کنین
    در جواب قسمت آخر : همچنان پیشرفت خوبی داره و من در طول روز دست خیلی ها لومیا میبینم ک امیدوارم میکنه

    به نظر من ویندوز فون و اپل بهترین سیستم عامل ها هستن
    ببخشید من اندروید رو سیستم عامل حساب نمیکنم 🙂

  10. ممنون.شما هم خوب جواب دادید.
    سایتتون هم عالیه.فقط همه مردم یه سایتی می خوان که نویسنده ها پستاشون رو مطابق میل کاربرا بزارن.اگه تو سایت زومیت رفته باشید با پستای جنجالیش همه ویندوزفونی ها رو طرف خودش کشید.قبلا که پست در باره ویندوزفون میزاشت هیچکس محلشون نمیزاشت چون دوتا سایت مرجع ویندوزفون ینی وینفون و ویندوزسنتر دیگه کم نمیزارن.باالاخره با سیاست پیش رفت و تونست علاوه بر کاربرای ای او اس و اندروید >ویندوزفونم به طرف خودش بکشه.وقتی به پست هاشون نگاه میکنی انگار بچه دبستانی این پست رو نوشته.پر از غلط املایی ووو.شما خوبه کامنت در اون حد ندارید>بعضی از کاربران دور از ادب حرف میزنن بهتره تو سایت های رسمی و بزرگی مثل شما نباشن.ممکنه ابروی ساییتون رو هم ببرن.
    ممنون از شما و خسته نباشید به شما.بدرود

  11. با سلام.
    من پست شمارو خوندم وبعضی از جاهای اون ایرادی دیدم.
    تو قسمت اپدیت که گفتین ای او اس بهتره.
    شما اگه چند سالی ویندوزفون دستتون بود میفهمیدید که ویندوزفون تو زمینه اپدیت حرف اول رو میزنه.من 4سالی هس که ویندوزفون دارم و خبرش رو دارم که میگم.ولی اینجا که شما اومدین با ویندوز 10 مقایسش کردین خصوصا تو این بخش یکم منصفانه نیست.
    کدوم شرکتی میاد به پایین ترین مدل گوشیش که 520باشه اپدیت وین 10 بده؟

    دوم این که درسته ویندوزاپ کم داره ولی این دلیل نمیشه ضف اون شناخته بشه.من خودم تو این چند سال خیلی راحت ترم.همه هم میدونن که اندروید با این همه برنامه و بازی کاربراش 100 درصد دارن یا هک میشن یا ویروس داره ووو.سیستم عاملی که انتی ویروس داره واقعا خنده داره خصوصا رو گوشی.اینو بگم که مایکروسافت 1 سال پیش اومد چندین هزار تا برنامه و بازی چرت رو پاک کرداونم میتونست مثل گوگل بزاره فقط استورش پر بشه.شما اگه بیای بازی و برنامه های ویروسی واونایی که هک میکنن ووو رو از استورش کم کنی شاید در کل زورکی 100 برنامه وبازی درست حسابی داشته باشه.من به شخصه اینقدر راحتم که وقتی میزنم برنامه لاین فقط یکی برنامه میاره نه 200 تا برنامه لاین مث اندروید و ای اوس.نکنه منظورتون از کمبود منظورتون اینه که مثلا کلش اف کلنز نداره و بیفون ووو ایناس؟تو ویندوز ایج اف امپایرز داریم طبیعی تر و واقعی تر از این بازی چرت بچه گونس تازه ما وقتمون رو نمیزاریم برا اینجور بازی که خداروشکر هم نیست تو استور ما.

    سوم این که تو پستتون اورده بودین که استور اندروید بهتره چون برنامه هایی مث بازار ووو میتونین تو جاهای دیگه به جز استور اصلی دانلود کنین.بله بهتره ولی وقتی این کار باعث بالاترین ضریب هک شدن و ویروسی شدن گوشی تون بشه به چه دردی می خوره؟من به راحتی میرم تو استور زیر نظر مایکروسافت اون رو دانلود میکنم.دوست خودم اندروید داره. همش ترسش از اینه که عکسای شخصیش هک بشه برا همیش تو فلشش ذخیره میکنه. سیستم عاملی که از یه دوربین گرفته بشه وارتقا پیدا کنه توسط گوگل و امنیت زیر صفر باشه اصا به درد نمی خوره.

    چهارم شما اگه با ویندوزفون کار کرده باشید میفهمیدید که انتخواب اول این سیستم و این گوشیه و به همه توصیه میکردین.از نظر من و یا همه> اندروید و ای او اس دیگه خز شده دیگه تکراری شده.اون از اپل که انگار اسیرت کرده تو زندان و اون از اندروید که انگار ازادی و ازادی کامل داری ولی از این ازادی سو استفاده شده میکنی.

    پنجم این که ویندوزمثل اوایل ای او اس هس یا مثل اندروید هس که تازه داره رو پا میشه . بعضیا از این موقعیت سو استفاده میکنن و بر ضد اون استفاده میکنن.شما اوایل اندروید اگه یادتون باشه مث ویندوز بود که شرکتایی مث الجی و سامسونگ ووو این سیتم عامل رو بردن بالا.این سیستم عامل مدیون این شرکتابود.ویندوزفونم باید اینجوری بره بالا . مایکروسافت به تنهایی داره این سیستم رو میبره بالا و همه هم یه ذره فکر نمیکنن که یه شرکت داره این سیستم عامل رو محبوب میکنه نه 100 تا.

    ممنون و خسته نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا