تکنولوژی

گوشی جدید HTC و عکاسی با فرمت RAW

در ماه نوامبر خبرهایی در خصوص برنامه­ ریزی اچ‌­تی‌­سی به­‌منظور آماده‌­سازی یک گوشی هوشمند جدید دیگر از خانواده HTC One منتشر شده بود. اخباری که حالا و با توجه به توییت منتشر شده در حساب رسمی شرکت HTC در شبکه اجتماعی Weibo بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.

این شرکت تایوانی در تیزر جدید منتشر شده، به قابلیت­های موجود در گوشی جدید تولیدی خود اشاره کرده است. آن­طور که از شواهد پیداست این دستگاه هوشمند به دوربین 13 مگاپیکسلی (در پشت) مجهز به لرزش­گیر اپتیکال و توانایی عکسبرداری با فرمت RAW مجهز خواهد شد.

فرمت RAW یک فرمت بسیار محبوب برای عکاسان حرفه‌ای است چرا که هم از نظر کیفیت و هم در هنگام  ویرایش قابلیت‌های بهتری را پیش روی عکاس قرار می‌دهد.

این در حالی است که پیش از این اخباری از آماده‌­سازی گوشی احتمالی HTC با عنوان One X9 منتشر شده بود. گوشی هوشمندی که گفته می ­شود در رده دیگر محصول این شرکت تایوانی یعنی One A9 قرار دارد و قرارنیست پرچمدار جدیدی برای این برند باشد. شواهد و قرائن، حکایت از معرفی این گوشی هوشمند در سه­ ماهه اول سال 2016 دارند تا بیش از پیش احتمال رونمایی از آن در نمایشگاه CES یا MWC قوت گیرد.

با توجه به حضور گوشی هوشمند جدید HTC در فرایند اخذ تاییدیه TENAA انتظار می­رود این دستگاه هوشمند از صفحه ­نمایش 5.5 اینچی تمام HD، تراشه مدیاتک هلیو X10، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت فضای ذخیره­سازی و اندروید 5.0 آب­نبات چوبی بهره‌مند شود. با این وجود، این احتمال وجود دارد که تا زمان رونمایی رسمی، به ­روزرسانی به اندروید 6.0 مارشملو در دستورکار HTC قرارگیرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا