تکنولوژی

انتصاب‌های جدید در اپل

شرکت اپل به تازگی دست به تغییراتی در ترکیب تیم خود زده است که نشان از تلاش این شرکت برای رشد و یا بهتر است بگوییم سقوط‌‌ نکردنش دارد.

اپل مسئول طرح ساخت ساعت این شرکت را به عنوان مدیر عملیات منصوب کرد. جف ویلیامز مسئولیتی را بر عهده گرفته که از سال 2011 تا به حال خالی بوده است. آخرین مدیر عملیات شرکت اپل تیم کوک مدیرعامل فعلی این شرکت بود که در سال 2011 بعد از فوت استیو جابز رییس سابق اپل به علت ابتلا به بیماری سرطان جایگزین وی شد.

ویلیامز در سال 1998 به اپل پیوست و تا چندی قبل معاون ارشد عملیات این شرکت بود. وی علاوه بر رسیدگی به زنجیره تامین محصولات اپل، خدمات و پشتیبانی از آنها ابتکار عمل هایی برای انجام مسئولیت های اجتماعی این شرکت را هم رهبری کرده است.

تیم کوک مدیرعامل اپل با صدور بیانیه‌ای در این مورد جف ویلیامز را برترین مدیر عملیاتی دانست که تا به حال با وی کار کرده است. با این انتصاب ویلیامز به دومین مرد قدرتمند اپل بعد از مدیرعامل تبدیل شده است. منابع نزدیک به اپل می گویند وی در بین کارکنان این شرکت هم فردی محبوب است و تجارب گرانبهایی دارد.

از طرفی فیل شیلر نیز که رئیس بخش بازاریابی اپل بود از حالا به بعد قرار است مسئولیت نظارت بر فروشگاه اپ‌استور برای تمامی پلتفرم‌ها این شرکت را بر عهده داشته باشد. بدین ترتیب فیل شیلر علاوه بر مسئولیت اصلی خود، بر استراتژی گسترش اکوسیستم مشتریان این شرکت در هنگام استفاده از آیفون، آی‌پد، مک‌بوک، اپل‌واچ و اپل تی‌دی نیز متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل کوپرتینوها به تازگی در یک مصاحبه مطبوعاتی از محول کردن مسئولیت‌های جدید به فیل شیلر سخن به میان آورد و تصریح کرد که وی از این به بعد بر گسترش اکوسیستم این شرکت با نظارت بر محتویات عرضه شده در فروشگاه اپ‌استور متمرکز خواهد شد. در این راستا شیلر بایستی سایر پلتفرم‌های اپل را همچون iOS کاربردی کرده و آن‌ها را به بازار کسب و کار معرفی کند.

این مسئولیت تا پیش از این بر عهده ادی کیو نایب رییس ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار اینترنت در شرکت اپل بوده است. ادی کیو سابقه فعالیت ۲۳ ساله در اپل دارد و در خلق خدماتی چون فروشگاه برخط اپل در ۱۹۹۸، آی‌تیونزاستور در ۲۰۰۳ و اپ استور در ۲۰۰۸ نقش اساسی داشت. پس از تغییرات مدیریتی در شرکت اپل در سال ۲۰۱۲، کیو عهده‌دار بخش‌های دستیار صوتی سیری و نقشه اپل نیز شد؛ هرچند که در سال‌های اخیر نیز به عنوان یک رابط ارشد میان اپل و توسعه‌دهندگان این شرکت نقش به‌سزایی ایفا کرده است.

منبع : آی‌تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا