تکنولوژی

راه‌اندازی وای‌فای رایگان در گورستان‌های مسکو

مقامات شهر مسکو قصد دارند تعداد شبکه‌های وای‌فای عمومی این شهر را با افزایش هات‌اسپات‌های اضافی در آرامگاه‌ها افزایش دهند. این سرویس‌‌دهنده‌های اینترنتی، کاملا رایگان بوده و از سال آتی میلادی در آرامگاه‌های Novodevichy، Vagankovo و Troyekurovo نصب خواهند شد. 

اسامی یادشده آرامگاه‌های مطرحی هستند که افرادی مشهور در آن‌ها به خاک سپرده‌ شده‌اند تا به نوعی یک موزه فضای باز به حساب آیند. این شبکه‌های اینترنتی می‌توانند به بازدیدکنندگان در دریافت اطلاعات و شناخت بیشتر از افرادی که در این مکان‌ها دفن شده‌اند کمک کنند. 

در این آرامگاه‌ها افرادی مانند بوریس یلستین، اولین رئیس‌جمهور روسیه، آنتوان چخوف، نویسنده سرشناس و افراد مشهور دیگری به خاک سپرده شده‌اند. این شبکه‌های وای‌فای با برقراری ارتباط با سیستم‌های جی‌پی‌اس نصب شده در این آرامگاه‌ها به موقعیت‌یابی هرچه بهتر مزار این افراد مشهور نیز کمک خواهند کرد. با بررسی مراحل اولیه راه‌اندازی این شبکه‌های وای‌فای، مقامات شهری مسکو اعلام کرده‌اند در صورت استقبال، طرح مشابهی در سایر آرامگاه‌های این شهر نیز راه‌اندازی خواهد شد. 

لازم به ذکر است 133 آرامگاه مختلف در مسکو وجود دارد که چیزی در حدود 8 میلیون قبر را در خود جای داده‌اند. بر اساس گفته سخنگوی سازمان Ritual، سرویس دهنده ویژه مراسم تشییع جنازه افراد فوت شده، اکثر اوقات افراد مختلف با مراجعه به این آرامگاه‌ها در مقابل مزاری قرار می‌گیرند که دوست‌دارند اطلاعات بیشتری از فرد به خاک سپرده شده در آن بدست آورند و راه‌اندازی این سیستم، کمک شایانی در حل این مشکل خواهد کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا