تکنولوژی

استفاده از دو حساب تلگرام روی گوشی‌های دو سیم‌کارته

نرم‌افزار تلگرام از جمله برنامه‌های محبوب به‌منظور استفاده از قابلیت‌های ارتباطی در چهارچوب برنامه‌های پیام‌رسان اینترنتی است. برنامه‌ای که علی‌رغم حرف و حدیث‌های فراوان، همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و طرفداران زیادی هم دارد. در این بین محدودیت‌هایی هم در برنامه یادشده مشاهده می‌شود اما بدنیست بدانید با استفاده از برنامه‌هایی که بر پایه رابط کاربری نرم‌افزاری تلگرام نگاشته شده‌اند می‌توانید بر اکثر آن‌ها غلبه کنید. 

به عنوان یک محدودیت، کاربرانی که از گوشی‌های همراه دو سیم کارته استفاده می‌کنند نمی‌توانند هر دو شماره خود را در برنامه اصلی تلگرام ثبت کنند. حتی ممکن است یکی از سیم‌کارت‌های شما بر روی یک گوشی هوشمند و دیگری بر روی یک گوشی معمولی باشد اما همچنان بخواهید هر دو شماره خود را در این برنامه ثبت و به‌کار بگیرید. در این راستا، برنامه‌هایی مانند کالگرام (که پیش از این در آی‌تی ایران به آن اشاره کردیم) و یا حتی Lagatgram می‌توانند راهگشای شما باشند اما پلاس مسنجر (یا همان تلگرام پلاس) گزینه‌ای است که علاوه بر فراهم کردن امکان استفاده از قابلیت‌های تلگرام در گوشی‌های دو سیم‌کارته، ویژگی‌های بیشتری را نیز برای شما به همراه خواهد آورد. ویژگی‌هایی که بعضا جای خالی آن‌ها در برنامه اصلی تلگرام به شدت احساس می‌شود. بدنیست بدانید این برنامه توسط همان توسعه‌دهندگان برنامه واتس‌اپ پلاس، عرضه شده است. 

راهکار استفاده از این برنامه در گوشی‌های دو سیم‌کارته بسیار ساده است. کافی است برنامه تلگرام را نصب و برای یکی از سیم‌کارت‌های موجود در گوشی، آن‌را فعال کنید. حالا به سراغ دانلود و نصب پلاس مسنجر بروید. این برنامه محبوب را می‌توانید از پلی‌استور گوگل و یا اکثر مارکت‌های موجود، دریافت و نصب کنید. 

پس از فعال‌سازی برنامه، با محیطی کاملا طبقه‌بندی شده بر اساس گفتگوهای معمولی، گفتگوهای گروهی، کانال‌ها و…. در قالب سربرگ‌های مشخص و البته پشتیبانی کامل از زبان فارسی، روبرو خواهید شد. با این وجود قابلیت اصلی این برنامه را می‌توان امکان تغییر رنگ و اندازه نوشته‌ها و یا دیگر المان‌های موجود در رابط کاربری، عنوان داشت. امکان طراحی تم‌های جدید و یا استفاده از تم‌های موجود در برنامه، استفاده از انجمن این برنامه در گوگل پلاس به‌منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات و مشکلات، ذخیره فایل‌ها با نام اصلی آن‌ها، نمایش نام ارسال کننده فایل در عکس‌ها و فیلم‌ها، اشتراک‌گذاری ساده فایل‌های صوتی و تصویری در محیط گفتگو و در نهایت امکان مخفی کردن شماره خود از لیست نمایش گروه‌ها از جمله قابلیت‌های کاربردی این برنامه هستند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا