تکنولوژی

یک هفته با Moto X Style

نام نویسنده: مهیار مهرجو

حدود هفته گذشته بود که تصمیم به خرید یک گوشی هوشمند گرفتم. پس از بررسی‌های متفاوت به این نتیجه رسیدم که اندروید گزینه‌ی مناسبی است و میان اقیانوسی از گوشی‌های اندرویدی به سراغ برندی رفتم که اولین تلفن همراه دنیا را در سال 1973 ساخته است. موتورولا، moto X STYLE یا همان moto X PURE را در سپتامبر سال جاری میلادی معرفی کرد و حدود ده روز است که تعداد کمی از این گوشی وارد بازار ایران شده است. در ادامه تصمیم دارم بجای پرداختن به مشخصات، بیشتر تجربه خودم را از این پرچمدار موتورولا بنویسم.

فیلم جعبه گشایی را ببینید : 

Moto X STYLE یک موبایل واقعا خوش‌دست و با کیفیت است وقتی برای اولین بار آن را در دست می‌گیرید حسی قدیمی با دیزاینی مدرن از گوشی‌های موتورولا کاملا به شما منتقل می‌شود. لوگوی مشهور موتورولا  در زیر فلاش و دوربین آن قرار دارد.

سنسورهای زیاد 

در نگاه اول، تعداد سنسورهای این دستگاه توجه شما را جلب می‌کند. در جلوی گوشی دو اسپیکر استریو، دوربین 5 مگاپیکسلی، چند سنسور مختلف و فلاش دوربین خودنمایی می‌کند. در پشت این گوشی دو عدد میکروفون، یک دوربین 21 مگاپیکسلی و دو فلاش برای تنظیم نور محیط قرار گرفته شده و همچنین لوگوی موتورولا در یک فرورفتگی جذاب که این طرح روی شارژر هم دیده می‌شود. در سمت راست این گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه خاموش و روشن کردن قرار دارد. روی دکمه خاموش و روشن کردن طرحی حک شده که راحت آن را پیدا می‌کنید و با دکمه صدا اشتباه نمی‌گیرید؛ اتفاقی که در گوشی‌های دیگر زیاد پیش‌ می‌آید.

 

ویژگی‌های انحصاری

شاید جذاب‌ترین بخش این گوشی قسمت ویژگی‌های انحصاری موتورولا باشد. یکی از این ویژگی‌های این است که زمانی که گوشی شما روی میز است و می‌خواهید بدانید کسی با شما تماس گرفته، ایمل دارید و یا در شبکه‌های اجتماعی اتفاق تازه‌ای افتاده حتی نیاز نیست به گوشی خود دست بزنید! فقط کافی است دستتان را به گوشی نزدیک کنید یا از روی آن حرکت دهید. در این صورت گوشی شما فقط با نمایش آیکون برنامه ها اتفاقات جدید را به شما خبر می‌دهد و با این کار حداقل باتری استفاده می‌شود. این ویژگی زمانی که گوشی در جیب شما قرار دارد خود به خود غیر فعال می‌شود تا جلوی تصادفی روشن شدن آن گرفته شود. 

فیلم را ببینید: 

 

ویژگی چرخش

یک ویژگی دیگر این است که در هر لحظه که بخواهید حتی زمانی که صفحه گوشی خاموش است کافی است هنگامی‌که گوشی دستتان است مچ خود را دوبار پشت‌سرهم بچرخانید (مانند وقتی که می‌خواهید به ساعت نگاه کنید). به این ترتیب دوربین گوشی آماده عکاسی است. اگر این کار را دوباره تکرار کنید، بین دوربین جلو و پشت عوض می‌شود. 

فیلم را ببینید :

 

 

شب بخیر موتورولا!

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب موتورولا دستیار صوتی این گوشی است. شما می‌توانید با هر اسمی که دوست داشته باشید گوشی خود را صدا بزنید بدون آنکه نیاز به زدن دکمه‌ای باشد. برای مثال با گفتن شب بخیر گوشی را در حالت بی‌صدا قرار دهید و با صبح بخیر به حالت طبیعی برگردانید. یک نکته جالب دیگر اینکه اگر در فضایی بودید که نمی‌خواستید بقیه صدای دستیار صوتی شما را بشنوند و یا سر و صدای اطراف مانع شنیدن صدای دستیار صوتی شما می‌شود فقط کافی است گوشی را نزدیک گوشی خود قرار دهید و با آن مانند یک مخاطب تلفنی صحبت کنید. 

یکی از پرکاربردترین امکانات گوشی‌های امروزی چراغ قوه‌ی آنها است که اغلب برای روشن کردن باید در لیست برنامه‌های گوشی دنبالش بگردید اما در این گوشی فقط کافی است آن را دوبار تکان دهید تا چراغ قوه روشن یا خاموش کنید.

فیلم را ببینید : 

 

 

شارژ سریع

با باتری 3 آمپری این گوشی هوشمند می‌توان یک روز کامل از آن استفاده کرد. نکته جالب دیگر این است که اگر شارژ گوشی شما تمام شود کافی است آن را 15 دقیقه شارژ کنید تا 10 ساعت روشن بماند یا 1 ساعت و 20 دقیقه زمان بدهید تا از صفر به صد درصد شارژ برسد. این زمان کوتاه moto X STYLE را به سریعترین گوشی دنیا از نظر سرعت شارژ تبدیل کرده است.

 

پردازنده سریع

این پرچمدار جدید موتورولا با یک پردازنده شش هسته‌‌ای قدرتمند و 3 گیگابایت حافظه رم خیال شما را از پردازش و سرعت کار راحت می‌کند. بعد از نصب چندین اپلیکیشن و اجرای همه آنها، باز هم به سادگی می‌توانید بین آنها حرکت کنید. اگر هم اهل بازی هستید پردازنده گرافیکی قوی این گوشی میزبان خوبی برای بازی‌های شما هم هست.

این گوشی هوشمند همچنین برابر استاندارد IP 52 ضد آب و گرد و غبار است. البته نمی‌توان آن را زیر آب برد اما کار کردن با دست خیس و یا زیر باران مشکلی برای این دستگاه ایجاد نمی‌کند.

 

دیزاین دلچسب

از نظر دیزاین موتو ایکس استایل همان میراث موتو ایکس را با خود دارد. بسیار خوش دست است و با انحنای زیرین و لبه‌های درست تراش خورده به راحتی در دست قرار می‌گیرد. 

 

 

 

 

 

 

عکاسی 

دوربین Moto X STYLE بر اساس آنچه انتظار می‌رود بسیار سریع است. با لمس گوشی به راحتی و سرعت عمل  عکاسی صورت می‌گیرد و در صورتی که نیاز به عکسای متعدد باشد کافی است که فشار انگشت را روی صفحه نمایش  حفظ کنید. هر چند عکاسی در شب با این گوشی تصاویر خیلی خوبی را تولید نمی‌کند اما تصاویر عکاسی روز آن واقعا خوب و قابل قبول است. 

در ادامه تعدادی از  عکسهایی که با موتو ایکس استایل گرفته‌ایم را می‌بینید: 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا