تکنولوژی

خانه ۶۰ میلیون دلاری بنیانگذار کوالکام

اندرو ویتربی بنیانگذار شرکت کوالکام خانه خود در جنوب کالیفرنیا را به قیمت ۶۰ میلیون دلار برای فروش گذاشته است. 

این خانه ۲۶ هزارمتری مجلل توسط Guy Dreier آرشیتکت معروف دیزاین شده و به سیستم پنل‌های خورشیدی و گیاهانی مقاوم دربرابر خشکسالی مجهز است. 

اندرو ویتربی را همگان به خاطر الگورتیم ویتربی می‌شناسند که یک ابزار کلیدی برای توسعه تلفن همراه و رسیوهای ماهواره است. 

او به وال‌استریت ژورنال گفته که این خانه دیگر برای او بیش از اندازه بزرگ است به خصوص که بعد از مرگ همسرش در اوایل امسال بیش از پیش تنها شده است. 

تنها در باغ این خانه ۱۵۰۰ درخت لیمو قرار دارد و چشم‌انداز فوق‌العاده آن به همراه مجسمه‌هایی از Fletcher Benton آن را در ردیف خانه‌های لوکس این منطقه قرار داده است. 

 

این خانه در منطقه Rancho Santa Fe در کالیفرنیا قرار دارد 

 

ویتربی گفته است که ۵۰ میلیون دلار هزینه ساخت این خانه کرده که در سال ۲۰۰۸ به پایان رسیده است. محوطه بیرونی مدرن با مجسمه‌های بزرگی از Fletcher Benton نخستین‌ چیزهایی است که پیش از ورود به خانه به چشم می‌آید. 

 

مبلمان خانه و میزناهارخوری آن  توسط TJ DREIER دیزاین شده است. یک شومینه ساخته شده از گرانیت و پلکانی از فلز و شیشه که مابین اتاق نشیمن و تالار پذیرایی قرار دارد. 

 

سقف بلند اتاق نشمین جلوه ویژه‌ای به آن داده و البته باید اشاره کرد مبلمان فوق‌العاده داخل آن روی قیمت خانه دیده نشده است. به جز اینها چندین مجسمه ساخت هنرمند فرانسوی Arman و دو کار از بنتون هم بخشی از تزیینات داخل خانه است. ولی  صاحب آن ویتربی گفته می‌خواهد با خریداران احتمالی  خانه درباره فروش مبلمان آن به صورت جداگانه هم مذاکره کند. 

 

این هم یک اتاق بزرگ دیگر که به Family Room مشهور است و با دیزاین چوبی و چراغ‌های سقفی تزیین شده است. 

 

آشپزخانه بزرگی که با سنگ و صندلی‌های سفید مفروش شده است. 

 

هر  اتاق این خانه با پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای چشم‌انداز زیبایی به کوه و دره ویستاس دارد. 

 

در طبقه دوم خانه یک سوییت مرکزی و دو اتاق خواب برای آقا و خانم خانه قرار دارد. حمام‌ها و اتاق لباس هم در اینجاست. این خانه در مجموع ۴ اتاق خواب دارد. 

 

اتاق خواب میهمان

 

محوطه بیرونی که توسط طراح و آرشیتکت معروف Theresa Clark دیزاین شده و شامل استخر و حیاط پشتی است. 

 

در محوطه باغ خانه  درختها و گیاهانی از آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی و استرالیا دیده می‌شود که ویژگی آن‌ها نیاز کم به آبیاری و مقاوم در برابر خشکسالی است و  این کار با توجه به قیمت بالای آب  در این منطقه صورت گرفته است. 

 

این خانه مجهز به یک زمین تنیس و یک زمین بسکتبال است. 

 

چشم انداز فوق‌العاده خانه 

 

ببینید : خانه ۳۵ میلیون دلاری مدیرسابق اپل 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا