تکنولوژی

سهم 94 درصدی اپل از سود مجموع فروش‌ گوشی‌های هوشمند

 اپل، تولیدکننده گوشی‌های محبوب آیفون، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، قسمت اعظمی از سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که اپل از نظر حجم گوشی‌های به‌فروش رسیده، در میان شرکت‌های مختلف تولیدکننده گوشی‌های همراه در رتبه دوم قراردارد.
بر اساس تحقیقات Canaccord Genuity، شرکت سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی، با اختلاف فاحشی، تنها 11 درصد از سهم کلی دآمدهای عملیاتی را به خود اختصاص داده است. مجموع درصد درآمد شرکت‌های مختلف از آن‌ جهت بیشتر از 100 درصد شده است که اکثر شرکت‌های تولیدکننده از درآمد عملیاتی منفی خود در سه ماهه سوم سال 2015 خبر داده‌اند. 
در تحلیل‌های منتشر شده، مایک والکی، تحلیل‌گر Canaccord Genuity به‌طور ویژه از ضرر و زیان‌های اچ‌تی‌سی، بلک‌بری، سونی و لنوو (که حالا مالک شرکت موتورولا هم هست) به عنوان نتیجه‌ای از عدم موفقیت این برندها در بازار پرچمداران تولیدی با قیمتی بیش از 400 دلار خبر داده است. 
اپل در حالی توانسته سهم خود را از سود موجود در صنعت تولید گوشی‌های همراه در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر به 94 درصد برساند که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته، 85 درصد بوده است. این شرکت تنها 14.5 درصد (48 میلیون) از مجموع گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه‌ماهه یادشده را به خود اختصاص داده است. شرکت سامسونگ با فروش چیزی در حدود 81 میلیون دستگاه در همین سه‌ماهه، 24.5 درصد از مجموع را به خود اختصاص داده است. 
 
متوسط قیمت فروش هر دستگاه آیفون در این سه‌ماهه، 670 دلار اعلام شده که باعث بهبود حاشیه عملیاتی تا 37 درصد شده است. این در حالی است که قیمت متوسط برای گوشی‌های هوشمند تولیدی سامسونگ 180 دلار اعلام شده است. اگرچه برخی تحلیلگران معتقدند اپل در ادامه با کاهش سود مواجه خواهد شد اما تیم‌کوک، مدیر اجرایی اپل در عکس‌العمل به گزارش درآمدهای این شرکت اینچنین عنوان کرده است:
” نتیجه مثبت فروش خوب آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در طول سه‌ماهه یادشده با قدرت و شدت ادامه داشته است و در زمانی نزدیک به پایان این سه‌ماهه نیز با عرضه آیفون 6s و 6s Plus نتایج خوبی ثبت شد. ما این سه‌ماهه را با تقاضا برای آیفون‌های جدید که حتی از میزان تولیدی نیز فراتر رفته به پایان رساندیم اما پیشرفت ما در شیبِ افزایش تولید، در هفته‌های اولیه اکتبر نیز بسیار خوب بود.”
در پاسخ به پرسش Katie Huberty، تحلیل‌گر Morgan Stanley در خصوص آینده فروش محصولات این شرکت، کوک گفت:
“ما معتقدیم در سه ماهه اول سال آتی میلادی، فروش آیفون با رشد خوبی همراه خواهد شد. این اظهارنظر از آنچه در زمینه تغییر دیدگاه کاربران مشاهده می‌کنیم سرچشمه می‌گیرد. ما بیشترین آمار کاربرانی که از اندروید به سمت استفاده از iOS کوچ کردند را در سه‌ماهه گذشته با میزان 30 درصد ثبت کردیم. از سوی دیگر با نگاه به آمار کاربرانی که به‌روزرسانی گوشی‌های خود از  مدل‌های قدیمی آیفون 6 و 6 پلاس را مدنظر داشته‌اند به مقادیر حداقل 30 درصدی برخواهیم خورد که همگی نشان‌دهنده چشم‌اندازی وشن در مقابل ما هستند.”
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا