تکنولوژی

راهنمای خرید موبایل

انتخاب تلفن همراه مناسب واقعاً کار ساده‌ای نیست. ما سعی داریم تا حد امکان این تصمیم را برای شما ساده کنیم.

کسی که می‌خواهد لپ‌تاپ بخرد معمولا بین ویندوز و مک انتخاب می‌کند. پس سیستم‌عامل از عوامل تعیین کننده است. برای خرید موبایل هم شرایط به همین شکل است. شما باید بین اندروید، آی‌اواس، ویندوز و بلک‌بری انتخاب کنید. هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه نگاهی نزدیکتر به آنها خواهیم داشت.

اندروید

در آی‌اواس شما فقط 2 انتخاب دارید اما در اندروید صحبت بر سر ده‌ها گوشی هوشمند است. گوگل سیستم‌عامل اندروید خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که شرکت‌های مختلف بتوانند فراگیرترین سیستم‌عامل موبایل دنیا را برای خود سفارشی کنند.

شاید شما فبلت (دستگاهی که بین موبایل و تبلت است) سامسونگ را بپسندید یا مایل به خرید گوشی جدید ال جی باشید. شاید هم مدل‌های ضد آب سونی توجه شما را جلب کرده باشد. این شرکت‌های بزرگ همه دستگاه‌های اندرویدی می‌سازند. اما به این چند شرکت محدود نمی‌شود بلکه شرکتهای دیگری از این سیستم عامل بهره می‌برند. اچ‌تی‌سی، موتورولا، ایسر، ایسوس، هوآوی، وان‌پلاس، ZTE، آلکاتل، سونیم، خود گوگل هم گوشی هوشمند با برند نکسوس می‌سازد و حتی بلک‌بری گوشی جدید خود (Priv) را با سیستم عامل اندروید عرضه می‌کند. دستگاه‌های کیندل آمازون هم از اندروید استفاده می‌کنند.

از آنجایی که اندروید را گوگل می‌سازد، بسیاری از سرویس های گوگل را به طور پیش‌فرض با خود به همراه دارد. سرویس هایی مانند Gmail، مرورگر کروم، نقشه گوگل و سرویس ویدئو یوتوب.

سرویس هوشمند Google Now به شما امکان می‌دهد با تلفن همراه خود صحبت کنید. این دستیار صوتی با اجازه شما الگوی زندگیتان را یاد می‌گیرد. برای مثال متوجه می‌شود که هر روز ساعت 7 از خانه به سمت محل کار می‌روید. در نتیجه اطلاعات ترافیکی مسیر خانه تا محل کار را در اختیار شما می‌گذارد.

اندروید برای کسانی که دوست دارند چند برنامه را با هم ببینند انتخابی عالی است. برای مثال می‌توانید صفحه را دو قسمت کنید، در بالا یک ویدئو پخش کنید و در قسمت پایین ایمیل‌ها را بخوانید و یا مثلا یکی از شبکه های تلویزیونی را در نیمه پایین موبایل تماشا کنید و در نیمه بالایی مشغول جستجوی در وب باشید.

البته اپل هم بالاخره این سرویس را در آی‌پد قرار داد اما آی‌فون چنین ویژگی ندارد.

برخلاف اپل، دستگاه‌های اندرویدی معمولا به شما اجازه می‌دهند تا حافظه دستگاه را افزایش دهید. شما می‌توانید با خرید یک کارت حافظه microSD فضای دستگاه خود را به سادگی افزایش دهید. گوگل پلی با بیشتر از 1.5 میلیون اپلیکیشن، بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن دنیا است.

آی‌اواس

آی‌اواس را می‌توان ساده‌ترین سیستم عامل معرفی کرد. اگر مایل به درگیر شدن با پیچیدگی‌های تکنولوژی نیستید این بهترین گزینه برای شما است.

به سادگی در همان صفحه اول روی یک اپلیکیشن بزنید تا اجرا شود، به سمت راست یا چپ بروید تا بقیه اپلیکیشن‌ها را نیز ببینید، دستتان را به سمت پایین بکشید تا جستجو کنید، از پایین به سمت بالا بکشید تا گزینه‌‌های تنظیمات را ببینید.

دکمه خانه را که در پایین صفحه قرار دارد نگه دارید تا سیری(دستیار صوتی اپل) فعال شود همچنین این دکمه می‌تواند اثر انگشت شما را نیز بخواند و برای بازکردن قفل گوشی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای ارتباط بین کامپیوتر و آی‌فون باید از آی‌تونز استفاده کنید. اپل ایر پلی هم به شما امکان می‌دهد عکس یا فیلم‌های داخل آی‌فون خود را برای دیگران بفرستید یا آن را از طریق اپل تی‌وی بر روی تلویزیون خود تماشا کنید. فروشگاه اپل هم بیش از 1.4 میلیون اپلیکیشن دارد که بسیاری از آنها رایگان است.

ویندوز فون و بلک‌بری

این دو برند ممکن است هنوز به اندازه اندروید و آی‌او‌اس از بازار سهم نداشته باشند اما حرفهایی برای گفتن دارند. به گزارش وب‌سایت IDC در آگوست سال جاری میلادی سهم اندروید در بازار 82.8 درصد، آی‌اواس 13.9 درصد، ویندوز فون 2.6 درصد و بلک‌بری 0.3 درصد است.

مایکروسافت با ویندوز فون 10 وارد فاز جدیدی در سیستم عامل‌های خود شده است. این شرکت دو گوشی هوشمند لومیا 950 و لومیا 950XL را با ویندوز فون 10 معرفی کرد.

همچنین تمام صاحبان لومیا می‌توانند در دسامبر سال جاری به ویندوز فون 10 رایگان مهاجرت کنند.

در ویندوز فون شما با ظاهر آشنای استارت روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید آن را به انواع مختلف شخصی کنید. همچنین می‌توانید پک کامل مایکروسافت آفیس را اجرا کنید.

شما در ویندوز فون پوشه هایی مجزا و منحصر به فرد برای عکس‌ها، موسیقی و ویدئو در اختیار دارید. همچنین برای گشت و گذار در اینترنت می‌توانید از Microsoft Edge استفاده کنید که مرورگر بسیار قدرتمندی ‌است.

کاربران ویندوز 10 می‌توانند از هماهنگی و سرعت بالای بین کامپیوتر خود و ویندوز فون لذت ببرند. همچنین می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در ابر مایکروسافت قرار بدهند تا در تمام دستگاه‌های ویندوزی از آن استفاده کنند.

در نهایت نوبت به ویژگی‌های بی‌نظیر بلک‌بری 10 رسید.

بلک‌بری همیشه مانند زنبور کارگر اولین اولویت خود را امنیت قرار می‌دهد. این سیستم عامل بی‌شک امنترین سیستم‌عامل دنیاست. بلک‌بری در اکثر مدل‌ها از کیبورد سخت‌افزاری استفاده می‌کند و این امر باعث می‌شود سرعت تایپ کردن و دقت شما بسیار بیشتر شود. نکته جالب اینکه اکثر مدل‌های بلک‌بری زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند.

بلک‌بری همچنین بهترین باتری را در میان تمام چهار پلتفرم دارد. بیشتر از 30 ساعت در مدل پاسپورت این کمپانی نشان از قدرت باتری‌های این شرکت دارد. اگر صدای موبایل برای شما مهم است این مدل همچنین بلندترین و شفاف‌ترین صدا را در میان تمام گوشی‌های امروز دنیا دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا