تکنولوژی

تعداد کاربران پولی اپل موزیک : 6.5 میلیون نفر

تیم کوک د رجریان کنفرانس WSJD که روز دوشنبه برگزار شد گفت که سرویس موزیک اپل 6.5 میلیون نفر مشترک پولی دارد و این در حالی است که هنوز 8.5 میلیون نفر در حال استفاده از آن به صورت Trial هستند. 

این آمار برای اپل و سرویسی که چند ماه بیشتر از عمرش نمی‌گذرد بد نیست. برای مقایسه بزرگترین رقیب اپل در این عرصه یعنی شرکت اسپاتیفای 20 میلیون کاربر دارد اما این شرکت حداقل از 9 سال قبل کار خود را شروع کرده است. 

با این حال تیم کوک تمام داستان را در مورد اپل موزیک و جذب مشترکان نگفته است چراکه این شرکت 3 ماه سرویس رایگان روی اپل موزیک می‌دهد و بسیاری از مشترکان اساسا فراموش کرده‌اند در پایان 3 ماه اشتراک اتوماتیک را غیر فعال کنند. اپل هم هیچ ایمیلی به کاربران نفرستاده تا زمان پایان 3 ماه را به آن‌ها یادآوری کند تا این تمدید اشتراک به صورت تصادفی و ناخواسته نباشد. 

اپل در ماه آگوست و تنها پنج هفته بعد از راه‌اندازی این سرویس گفت که 11 میلیون نفر در حال استفاده از این سرویس هستند. با این حال اپل یک برگ برنده دیگر هم دارد و آن اینکه به زودی نسخه اندرویدی اپل موزیک هم ارایه می‌کند که باعث افزایش کاربران این سرویس خواهد شد. 

 

درباره اپل موزیک بخوانید: 

– آنچه در مورد اپل موزیک باید بدانید

– اریک اشمیت: اپل موزیک قدیمی و کهنه است

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا