تکنولوژی

الون ماسک :‌ هر کسی را اخراج می‌کنیم در اپل استخدام می‌شود

هرچند اینگونه تصور می‌شود که اپل در حال استخدام استعدادهای شرکت خودروسازی تسلا برای کار در بخش تازه تاسیس خودروی خود است اما الون ماسک مدیرعامل تسلا می گوید این افرادی هستند که از تسلا اخراج شده‌اند. 

ماسک در گفت و گو با یک مجله آلمانی گفته است :‌ ما همواره یک جوک در تسلا داریم اینکه اپل، قبرستان تسلاست و اینکه اگر نمیتوانید در تسلا دوام بیاورید بروید در اپل کار کنید. 

او تاکید کرد که این شوخی نیست و واقعا در شرکتش چنین چیزی وجود دارد. 

ماسک در عین حال تیغ انتقادش را به سمت خود اپل هم روانه کرد و گفت : صنعت خودرو در مقایسه به تلفن همراه بسیار پیچیده‌تر است. شما نمی‌توانید به یک شرکت سازنده مثل فاکسکان مراجعه کنید و بگویید برای من یک خودرو بساز. هر چند برای اپل خودرو به طور مطقی آخرین چیزی است که می‌تواند نمادی از نوآوری باشد اما یک قلم جدید یا آی‌پد بزرگتر به تنهایی نمی‌تواند این ارتباط ( بین تکنولوژی و خودرو) را ایجاد کند. 

صحبت‌های الون ماسک یادآور صحبت‌های سال ۲۰۰۶ اد کالیگان مدیرعامل وقت شرکت PALM بود که در  جملاتی طعنه آمیز درباره شایعات مربوط به ساخت تلفن توسط اپل گفت: بچه‌های کامپیوتری نمی‌توانند این فضا ( تلفن همراه) را درک کنند و در آن کاری انجام بدهند. یک سال بعد اپل نخستین آیفون خود را معرفی کرد. 

شرکت پالم که در آن زمان یکی از نوآورانه‌ترین شرکتهای سازنده موبایل به حساب می‌آمد  هم اکنون از صنعت تلفن همراه حذف شده است. 

احتمالا کالیگان نباید در آن زمان حرفی در مورد چیزی می‌زد که هنوز ندیده بود و شاید قضاوت الون ماسک هم بسیار زودهنگام باشد. 

مرتبط:

 – توصیه ماسک به دورسی: مدیرعامل دو شرکت نباش

چرا الون ماسک می‌خواهد مریخ را بمباران کند

استیو جابز دنیای خودرو

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا