تکنولوژی

مدیر سایت یاتا: توافق با eBay هنوز نهایی نشده است

مدیرعامل  یاتا که رابط اجرایی ارتباط شرکت پست با eBay است می‌گوید: این شرکت با ebay و آمازون وارد مذاکره شده اما هنوز این توافق نهایی نشده است. وی معتقد است که شرکت eBay به دلیل فضای تحریم‌ها این را علنی اعلام نمی‌کنند.

توییتر eBay امروز صبح خبر خرید ایرانیان از eBay را تکذیب کرده بود. همچنین در خود سایت eBay نیز نام ایران در لیست کشورهای تحت تحریم قرار دارد. 

سایت یاتا که توسط اپراتور هوشمند پست ( یاتا )  راه اندازی شده  قرار است این هفته به طور رسمی رونمایی شود به شکلی واسطه خرید ایرانیان از  eBay و آمازون است و ظاهرا قراردادی با شرکت پست ایران منعقد کرده است.

فرزانه دانشمند مدیر سایت یاتا می‌گوید: به دلیل اینکه فناوری مرزهای بین کشورها را برداشته است ما با این دوسایت در قالب فناوری گفت و گو کرده ایم اما به دلیل بعد تجاری، بین المللی و سیاسی هر کدام از ما تابع قوانین کشورهای خود هستید اما انچه مسلم است این است که ما توانسته‌ایم با توجه به محدودیت های موجود با این شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شویم اما اگر آن‌ها این موضوع را تکذیب می‌کنند به خاطر موانع بین‌المللی است که با آن‌ها رو به رو هستند.

 دانشمند تاکید می کند که به دلیل برداشته نشدن رسمی تحریم‌ها علنی کردن این همکاری‌ها به صلاح هیچ کدام از دو طرف نیست .

مدیرعامل پست چندی پیش در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد خبر از امکان خرید کاربران ایرانی از سایت‌های خرید آنلاینی چون ebay و آمازون از طریق سایت “یاتا” را داده بود. همچنین حسین مهری، روز چهارشنبه و در یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست تاکید کرد که در هفته پیش رو، رونمایی از این سایت به شکل رسمی صورت خواهد گرفت. چند هفته قبل معاون وی نیز جزییات بیشتری از خرید ایرانیان از eBay را به واسطه این سایت اعلام کرده بود. 

فرزانه دانشمند، مدیرعامل شرکت یاتا در این خصوص می‌گوید: سایت یاتا به عنوان یکی از همکاران خصوصی شرکت پست نزدیک به 5 سال است که روی  ایده راه‌اندازی “یاتا” در پارک فناوری فارس کار کرده است و یاتا تنها یک شرکت برای همکاری با سایت‌های بزرگ جهان مانند ebay و آمازون نیست و قرار است کارها و پروژهای بزرگتری در بخش تجارت الکترونیکی کشور انجام دهد.

وی در خصوص تکذیب توییتر ebay برای همکاری با ایران اعلام کرد که یاتا با ebay و آمازون وارد مذاکره شده اما هنوز این توافق نهایی نشده است و همکاری یاتا با این دوسایت در بعد فناوری است . وی در ادامه می‌افزاید: به دلیل اینکه فناوری مرزهای بین کشورها را برداشته است ما با این دوسایت در قالب فناوری گفت و گو کرده ایم اما به دلیل بعد تجاری، بین المللی و سیاسی هر کدام از ما تابع قوانین کشورهای خود هستید اما انچه مسلم است این موضوع است که ما توانسته‌ایم با توجه به محدودیت های موجود با این شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شویم اما اگر آن‌ها این موضوع را تکذیب می‌کنند به خاطر موانع بین‌المللی است که با آن‌ها رو به رو هستیم. دانشمند تاکید می کند که به دلیل برداشته نشدن رسمی تحریم‌ها علنی کردن این همکاری‌ها به صلاح هیچ کدام از دو طرف نیست .

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا