تکنولوژی

مایکروسافت Surface Pro 4 را معرفی کرد

مایکروسافت Surface Pro 4 را با تغییرات قابل توجه نسبت به نسل قبلی و موفق این تبلت معرفی کرده است. مایکروسافت کامپیوترهای سرفیس را یک تبلتی می‌نامد که جایگزین لپ‌تاپ می‌شود.
Surface Pro 4 نازک‌تر، سبک‌تر و با صفحه‌ نمایشی تا اندازه‌ای بزرگتر نسبت به نسل قبلی،‌ پردازنده جدید اینتل و یک کیبورد دوباره طراحی شده و قابلیت‌های بهبود پیدا کرده استفاده از قلم عرضه کرده است. 
سرفیس پرو ۴ مایکروسافت حالا به پورت  USB-C مجهز است و همچنین یک دوربین جلویی دارد که به سیستم تشخیص سریع چهره مجهز است و به سرعت کاربر را وارد سیستم می‌کند. 
 
 
 
قیمت این محصول جدید در آمریکا ۸۴۴ دلار است و کیبورد آن را نیز باید جداگانه تهیه کرد که ۱۲۹ دلار قیمت دارد. 
مایکروسافت در کنار Surface Pro 4 یک کامپیوتر دیگر را نیز معرفی کرده و آن قوی‌ترین کامپیوتر موجود در تمام کره‌های خاکی ( به تعبیر مایکروسافت البته) به نام Surface Book است. 
سرفیس اساسا محصولی است که مایکروسافت ابتدا آن را با ویندوز ۸ عرضه کرد و قابلیت تمام لمسی آن مهمترین نقطه تمایز آن نسبت به تبلت‌های دیگر بود.  استفاده از پردازنده سری Core -i شرکت اینتل و درگاه مغناطیسی برای اتصال به کیبورد جداشونده ویژگی این دستگاه است که از آن می‌توان هم به عنوان تبلت و هم به عنوان لپ‌تاپ استفاده کرد. 
 
 
نسل‌های ایول و دوم سرفیس پرو در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند و سرفیس پرو ۳ هم سال گذشته یعنی ۲۰۱۴ به بازار آمد. 
مایکروسافت البته همزمان با Surface Pro3 یک مدل ارزن قیمت به عنوان Surface 3 را هم عرضه کرده بود که دارای صفحه نمایش با رزولوشن کمتر و پردازنده Atom قیمتش ۴۹۹ دلار بود. یک تفاوت دیگر بین این دو مدل هم این است که در Surface Pro3 باید قلم و کیبورد را جداگانه خرید در حالی که در مدل   Pro 3 هم قلم و هم کیبورد داخل جعبه دستگاه قرار دارد. 
 
 
اما سرفیس پرو 4
بزرگترین به روز رسانی در این مدل جدید را شاید باید در پردازنده آن دانست جایی که مایکروسافت از نسل ششم پردازنده‌های Core اینتل بهره گرفته که که به نام Skylake مشهورند. ویژگی این پردازنده‌ها طول عمر بیشتر باتری در کنار قدرت عملکرد بهتر دستگاه است. جالب است بدانید مایکروسافت در Surface Pro 3 از دو نسل CPU قدیمی‌تر استفاده می‌کرد اما حالا در مدل جدید به نسل جدیدی از پردازنده‌ها مجهز شده که همین باعث شده سرفیس جدید تا ۳۰ درصد از سرفیس مدل قبلی پرسرعت تر باشد.  مایکروسافت البته در مراسم رونمایی این سرفیس مک بوک ایر اپل را هم کنار سرفیس پرو ۴ قرار داد و نتیجه گرفت که سرعت آن ۵۰ درصد سریع‌تر از لپ‌تاپ محبوب اپل است. 
 
 
مایکروسافت سه مدل از این لپ‌تاپ را ارایه می‌کند که تفاوت اصلی آنها در پردازنده آنهاست مدل‌های Corei5 و Corei7  در کنار مدلی با پردازنده Core M که این پردازنده کم مصرف در برخی محصولات سبک مثل مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل و لنوو Yoga 3 Pro به کار رفته است. 
مایکروسافت گفته است که طول عمر باتری این دستگاه ۹ ساعت است البته در زمانی که یک فیلم به صورت آفلاین روی مدل Core i5 پخش می شود.
صفحه نمایش  Surface Pro 4 از ۱۲ اینچ به ۱۲.۳ اینچ رسیده و رزولوشن آن نیز ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ ( ۲۶۷ پیکسل بر اینچ) است. با بدنه‌ای از جنس آلیاژ منیزیم ضخامت این دستگاه ۸.۴ میلی متر است که در مقایسه با سرفیس پرو ۳ که ۹.۱ میلی‌متر است تا اندازه قابل توجهی نازک‌تر است. 
 
 
مایکروسافت کیبورد محبوبش را نیز همزمان دچار تغییراتی کرده از جمله اینکه فاصله بین کلیدها افزایش یافته است. کیبورد همچنین نازک‌تر هم شده که برای حمل آن نکته مهمی است. 
قلم که به صورت آهن‌ربایی در کنار دستگاه قرار می‌گیرد هم حالا با ویندوز ۱۰ کاملا همخوان شده است. وقتی بالای این قلم را فشار می‌دهید و آن را نگه می‌دارید می‌توانید دستیارصوتی مایکروسافت یعنی کورتانا را فعال کنید. این قلم حساسیت بسیار بالایی دارد و مایکروسافت گفته ۱۰۲۴ حالت (‌از نازک تا کلفت) را می‌توانید با این قلم در اختیار داشته باشید. مهمتر از همه اینکه این قلم برای یکسال می‌تواند بدون شارژ کار کند. 
این قلم در پنج رنگ مختلف عرضه می‌شود و مایکرسافت حتی نوک‌های مختلفی را هم در کنار آن عرضه می‌کند که برای نقاشی یا طراحی کردن مناسب است. 
سرفیس پرو ۴ دارای دو دوربین است . دوربین جلویی که ۵ مگاپیکسلی است و به سیستم تشخیص سریع چهره مجهز است و دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی . 
این دستگاه از یک پورت قابل تغییر USB-C برخوردار است که هم برای برق و هم برای اتصال به کار می‌رود. یک پورت مینی دیزپلی،‌یک جک هدست، یک پورت USB3.0 و همچنین شکاف microSD برخوردار است. 
مایکروسافت همچنین یک استیشن قابل خرید با قابلیت چهار پورت USB3.0 و دو پورت 4k برای صفحه نایش و یک جک اترنت را هم معرفی کرده است. 
 
قیمت سرفیس پرو ۴ بر اساس مدل‌های مختلف 
 
قیمت این دستگاه ۸۹۹ دلار برای مدل دارای پردازنده Core m3 با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضاست. گران‌ترین مدل Surface Pro 4 هم ۲۱۹۹ دلار است که مجهز به پردازنده i7 و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضاست. همچنین می‌توان این دستگاه را با درایو ۱ ترابایتی هم خریداری کرد. 
این دستگاه از ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر ۹۴ ) قابلیت پیش سفارش دارد و تحویل آن از ۲۶ اکتبر آغاز می‌شود. 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا