تکنولوژی

چرا الون ماسک می‌خواهد مریخ بمباران شود

Musk از بمباران اتمی مریخ به‌منظور ایجاد شرایط مساعد زندگی می‌گوید.

پیش از این اظهارنظری از سوی Elon Musk، مدیرعامل شرکت تسلا در خصوص امکان آماده‌سازی مریخ برای زندگی انسان، البته از طریق استفاده از بمب اتمی! منتشر شده بود. اظهارنظری که اگر بخواهیم سطحی به آن نگاه کنیم، چیزی شبیه به روشن کردن بخاری یا دیگر دستگاه‌های گرمایشی، پیش از ورود به منزل بوده تا هنگامی که به خانه بازمی‌گردید هوای سرد بیرون از منزل را فراموش کرده و با آرامش و آسایش از هوای مطبوع و گرم لذت ببرید! اما مدنظر داشته باشید که مطمئنا بمباران مریخ، پیچیده‌تر از اینهاست. 

علاوه بر این، مطمئنا نسل بشر خاطره خوبی از بمباران اتمی ندارد، چه برسد به اینکه حالا با استفاده از این ساخته دست خود بتواند کره دیگری را پس از گرم‌کردن به روشی مصنوعی، به محلی برای زندگی نسل آینده تبدیل کند. با این تفاسیر در حاشیه رویدادی که در خصوص رونمایی از پنل‌های خورشیدی جدید برگزار شده بود، Musk به تبیین بیشتر طرح خود در این زمینه پرداخت. 

وی پیش از هر چیز از کشف اخیر ناسا مبنی بر وجود آب روان بر روی مریخ ابراز خشنودی کرد و در ادامه اینچنین نظر خود را تفسیر کرد:

” وقتی که من در خصوص مجموعه‌ای از بمباران‌های گسترده (از نظر استانداردهای موجود) و البته کوچک (از نظر آثار منفی که ممکن است در این خصوص حادث شود) صبحت می‌کردم، در واقع نظر من بهره‌گیری از دو خورشید ساخت بشر بر روی قطب‌های سیاره مریخ بود. خورشیدهایی که بر فراز سیاره مریخ و نه روی آن قرار می‌گیرند. با این تفاسیر مریخ هیچ تاثیر منفی را دریافت نخواهد کرد و این لامپ‌های گرمایشی دائمی نیز بر فراز آن به کار خود ادامه می‌دهند. این در حالی است که اکثر افراد نمی‌دانند خورشیدی که زندگی خود را مدیون آن هستیم در واقع مجموعه‌ای از انفجارهای اینچنینی است.”

اگرچه در مریخ چنین تکنولوژی به‌منظور برآورده‌کردن نظر Musk وجود ندارد اما وی طرح‌هایی در خصوص انتقال بمب‌های اتمی بزرگ بر فراز قطب‌های مریخ دارد. این امر باید بارها و بارها انجام شود تا با انتقال بمب‌های بیشتر شاهد انفجارهای بیشتری هم باشیم. وی در ادامه می‌گوید:

“در صورتی که دو خورشیدِ کوچک بر فراز قطب‌ها داشته باشید، این عمل به گرم شدن سیاره مریخ منجر خواهد شد. نهایتا دی‌اکسید کربن یخ زده به شکل گازی درخواهد آمد و اتمسفر را ضخیم‌تر خواهد کرد تا نتیجتا شاهد گرم‌شدن آب و ایجاد اثر گلخانه ای باشیم.”

اگرچه ایده وی کاملا نوست اما همچنان موارد و فاکتورهای بسیار وجود دارند که پیش از انجام روند یادشده باید مدنظر قرارگیرند. شاید در صورت موفقیت فیلم جدید ریدلی اسکات با عنوان “The Martian” یا همان مریخی، نگاهی جدید به این ایده Elon Musk ایجاد شود زیرا ساخته‌هایی اینچنینی، تصوراتی هرچند خیالی از آنچه کودکان ما بر روی سیاره‌ای جدید تجربه خواهند کرد پیش روی ما قرار می‌دهند.

 

منبع: سی‌نت

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا